Lidl

i

Autor: Wikimedia Commons / Onderwijsgek

Lidl ujawnił, ile darów dla Ukrainy przekazali klienci sieci. Niesamowita hojność

2023-02-24 15:05

24 lutego mija rok od wybuchu wojny w Ukrainie. Lidl postanowił więc podsumować pomoc sieci oraz jej klientów dla naszych wschodnich sąsiadów. Okazuje się, że kupujący w dyskontach byli niezwykle hojni.

Gigantyczna pomoc klientów Lidla dla Ukrainy

Gdy wybuchła wojna w Ukrainie, w sklepach sieci Lidl rozpoczęto zbiórki produktów, które trafiały do naszych wschodnich sąsiadów. Jak przekazali przedstawiciele firmy, do 17 lutego 2023 roku klienci ofiarowali łącznie ponad 961 471 kg darów

- Są to m.in. najbardziej potrzebne: trwała żywność, tekstylia domowe i artykuły higieniczne, które na bieżąco przekazywane są do Banków Żywności, Caritas oraz innych organizacji, a dalej – do potrzebujących. Część z nich stanowi znaczący wkład w zaopatrzenie uchodźców: rodzin, kobiet i dzieci, na obszarach przy granicy z Ukrainą - poinformowano.

Czytaj również: Mija rok od wybuchu wojny w Ukrainie. Jak SOS Wioski Dziecięce wspierają uchodźców?

Sama sieć również bezpośrednio włączyła się w pomoc. W 16 sklepach położonych najbliżej granicy od 3 marca obowiązywały specjalne programy przecen, aby jak najskuteczniej pomóc osobom dotkniętym kryzysem migracyjnym oraz Polakom, którzy niosą im wsparcie. Równocześnie, grupa, która jest właścicielem sieci Lidl, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętym wojną oraz kryzysem uchodźczym równowartość 47 milionów złotych

- Wśród pracowników Lidl Polska jest wielu obywateli Ukrainy – naszych Koleżanek i Kolegów. To z myślą o nich oraz ich rodzinach, wspólnie z grupą, której jesteśmy częścią, zdecydowaliśmy się przeznaczyć na pomoc ponad 47 000 000 złotych. Regularnie wysyłamy też do organizacji pomocowych w Ukrainie, m.in. do Caritas Ukraina, tiry wypełnione żywnością, pieluchami i pozostałymi środkami higieny osobistej. Należy jednak pamiętać, że wojna nadal trwa, dlatego gorąco zachęcamy do dalszego pomagania – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

Maria Piechowska: Ta decyzja Zełenskiego pozwoliła już w pewnym sensie wygrać tę wojnę