Południowa Obwodnica Warszawy. NAJNOWSZE ZDJĘCIA

i

Autor: GDDKiA Południowa Obwodnica Warszawy. NAJNOWSZE ZDJĘCIA

Kłopotliwa obwodnica Warszawy: Miasto oficjalnie protestuje, drogowcy nie widzą problemu

2020-09-11 17:51

Chodzi o obawy mieszkańców Ursynowa przed puszczeniem przez dzielnicę tranzytu z niekompletnej Południowej Obwodnicy Warszawy. Część autostrady będzie gotowa w tym roku, część dopiero w przyszłym. W tym czasie ruch może wylać się na wąskie, dzielnicowe uliczki. Dowiesz się więcej czytając ESKA Warszawa.

Sonda
Jaką przyszłość emerytów w Polsce wolisz:

Oficjalny protest Warszawy ws. obwodnicy

Stołeczny ratusz oficjalnie protestuje przeciwko tranzytowi przez Ursynów z Południowej Obwodnicy Warszawy. To z powodu planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która uruchomi obwodnicę pod koniec 2020 roku, ale na razie bez przejazdu przez tunel obwodnicy na wysokości Ursyn owa. Tunel będzie gotowy dopiero w przyszłym roku.

Tranzyt kilkudziesięciu aut przez dzielnicę to niebezpieczeństwo dla ruchu

Od samego początku podkreślaliśmy, że nie wyrażamy zgody na wykorzystywanie objazdu do prowadzenia ruchu tranzytowego w przypadku, gdyby oddanie tunelu nastąpiło później niż reszty trasy. Takie rozwiązanie to ogromne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zablokowanie ruchu lokalnego dzielnicy Ursynów. Na to nie ma naszej zgody.

Czytaj także: Najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce powstanie na warszawskim Annopolu [WIDEO]

Wprowadzenie ruchu na POW z drogi ekspresowej S2 od węzła Puławska oraz drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska, bez oddania do użytkowania tunelu na Ursynowie spowoduje znaczne utrudnienia na warszawskich drogach i pogorszenie warunków bezpieczeństwa ruchu. Według nas POW mogłaby funkcjonować odcinkowo, jako układ wewnątrzmiejski - bez wprowadzania dodatkowego ruchu z S2 i S17. W tej kwestii natomiast GDDKiA nie prowadzi z nami rozmów - mówi Karolina Gałecka, rzecznik stołecznego ratusza.

GDDKiA problemu nie widzi, i mówi że na razie nie ma mowy o dodatkowej sygnalizacji świetlnej w rejonach, gdzie ruch z obwodnicy może być wzmożony. Co więcej, wszelkie decyzje będą podjęte dopiero po zakończeniu inwestycji, czyli w przyszłym roku.

Czytaj także: Walka o Łosiowe Błota. Sprawę bada policja i nadzór budowlany!

-Dopiero po oddaniu inwestycji możemy mówić o tranzycie, należy zauważyć że wykorzystanie awaryjnych dróg [Rosoła/Ghadn, przyp. redakcji] ma odbywać się tylko w przypadku zdarzeń w gotowym już tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy - mówi Jarosław Wasowski, z GDDKiA.

Ursynowski odcinek POW łączący Ursynów Wilanów i Wawer ma być gotowy w grudniu tego roku. Tunel pod Ursynowem - w drugim kwartale przyszłego roku.

Nadzwyczajna sesja Rady Dzielnicy Ursynów

Radni Otwarty Ursynów i Koalicja Obywatelska na Ursynowie złożyli wniosek o nadzwyczajną sesję Rady Dzielnica Ursynów m.st. Warszawy sprawie pomysłów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad puszczenia przez Ursynów ruchu tranzytowego z trasy S2 bez oddania do użytku tunelu. Sesja została zwołana przez Przewodniczącego Rady Dzielnicy na 14 września o godzinie 18.00 (w trybie online).

Samochód, który chciał być tramwajem. Dziwna sytuacja w Krakowie