Jana Kazimierza czeka na remont. Wciąż nie ma pieniędzy

Choć dookoła rosną nowe bloki, główna ulica warszawskich Odolan wciąż nie może doczekać się przebudowy. Zarząd Dróg Miejskich otrzymał już pozwolenie na kompleksowy remont. W budżecie samorządu brakuje jednak pieniędzy. Według szacunków przebudowa ul. Jana Kazimierza może kosztować kilkadziesiąt milionów.

Leżące między ciągiem ulic Wolskiej i Połczyńskiej a torami kolejowymi Odolany to dziś jeden z największych placów budowy w Warszawie. W rejonie ul. Jana Kazimierza wciąż rosną bloki mieszkalne, a we wrześniu powstała pierwsza w okolicy szkoła podstawowa. Główna ulica osiedla czeka na pilny remont.

Jana Kazimierza - kiedy remont?

Konsultacje społeczne w sprawie przebudowy ul. Jana Kazimierza odbyły się w marcu i kwietniu 2019 roku. Samorząd dzielnicy Wola nie ukrywa, że to jedna z najpilniejszych potrzeb mieszkańców Odolan, ale nie ma na nią większego wpływu - za remont odpowiadać będzie Zarząd Dróg Miejskich. Szczególnie istotna jest budowa drogi dla rowerów i hulajnóg oraz równych chodników. Na razie piesi muszą chodzić po połamanych, krzywych płytach.

- Na szczęście już niedługo się to zmieni. Zarząd Dróg Miejskich otrzymał już pozwolenie na rozpoczęcie przebudowy Jana Kazimierza, której zakres określili mieszkańcy w konsultacjach - mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.

Zanim jednak drogowcy ogłoszą przetarg na wykonawcę prac, potrzebne będą niemałe pieniądze. Zdaniem ZDM inwestycja pochłonie nawet 35 milionów złotych.

- Dla Woli to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych, dlatego na pewno będziemy popierać wniosek o przyznanie tych środków - mówi warszawski radny Mariusz Budziszewski. Jeśli w miejskim budżecie udałoby się znaleźć pieniądze jeszcze jesienią, to jest szansa na rozpoczęcie w tym roku poszukiwań wykonawcy.

Jana Kazimierza - przebudowa

Planowana przebudowa ul. Jana Kazimierza będzie oznaczać kompleksowe zmiany na całej długości tej ważnej dla mieszkańców Odolan ulicy. Przebudowana zostanie jezdnia, chodniki oraz zjazdy na posesje. Na całej długości powstanie ścieżka rowerowa. Miejsca postojowe zostaną wyznaczone w zatokach parkingowych. Na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych zastosujemy elementy uspokojenia ruchu w postaci azyli o szerokości 2,5 m.

Przystanki autobusowe na jezdni (bez zatok) zostaną rozmieszczone za skrzyżowaniami z ulicami Sowińskiego, Goleszowską, Gizów i Ordona. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami. W pasach zieleni pojawi się atrakcyjna zieleń miejska: drzewa i krzewy. Czy w budżecie samorządu znajdą się pieniądze na przebudowę? Wszystko zależy teraz od Rady Warszawy.

ZOBACZ TAKŻE

  1. Jerzy Urban nie żyje. Miał 89 lat
  2. Zobacz warszawskie ślady Roberta Lewandowskiego
  3. Policja przypilnuje rezerwatów. Koniec z jeżdżeniem quadami?
Na Woli otwarto nowe muzeum upamiętniające poległych w Powstaniu Warszawskim