napoje

i

Autor: Pixabay

Dzieci nie będą mogły kupić kolejnego produktu? Jest zapowiedź projektu nowelizacji

2023-01-31 18:11

Politycy partii Republikańskiej chcą zakazu sprzedaży napojów energetycznych młodzieży do 18. roku życia. Domagają się również restrykcji w reklamowaniu tego rodzaju produktów. Działacze zapowiedzieli już oficjalnie projekt nowelizacji stosownej ustawy.

Prezes partii Republikańskiej, europoseł PiS Adam Bielan podczas konferencji w Sejmie podkreślał, że projekt nowelizacji ustawy o zdrowiu publicznym, autorstwa jego formacji, zakazujący sprzedaży napojów energetycznych młodzieży, jest odpowiedzią na problem uzależnienia od szkodliwych napojów energetycznych wśród młodych ludzi i pozwoli ograniczyć sprzedaż i reklamę tych napojów.

Dzieci i młodzież nie będą mogły kupić napojów energetycznych?

Autorem nowelizacji jest wiceprezes partii, minister sportu Kamil Bortniczuk. - Tą propozycją ustawy wprowadzamy zakaz sprzedaży osobom do ukończenia 18. roku życia napojów zawierających powyżej 150mg/l kofeiny w połączeniu z tauryną lub tauryny, z wyłączeniem napojów, w których te składniki występują naturalnie - mówił.

- Jednocześnie wprowadzamy zakazy reklamy tych napojów analogiczne do tych funkcjonujących dzisiaj dotyczących zakazu reklamy wyrobów tytoniowych - poinformował Bortniczuk.

Czytaj również: Polacy wydają prawie 6 mld zł na jeden produkt. Niestety, jego cena może rosnąć

Minister sportu wskazywał, że w litrowym opakowaniu napojów, które są dostępne w sklepach, jest tyle kofeiny, ile w 6-8 filiżankach kawy. - A taką litrową butelkę dziecko potrafi wypić w przeciągu czasami jednej przerwy lekcyjnej. Proszę sobie wyobrazić, co się dzieje z organizmem młodego człowieka, który tak potężną dawkę kofeiny w tak krótkim czasie przyjmuje - mówił na konferencji i zapowiedział złożenie projektu przy okazji lutowego posiedzenia Sejmu.

Bielan poinformował, że Republikanie będą zbierać w najbliższym czasie podpisy pod tym rozwiązaniem. - Liczymy na poparcie ponadpartyjne, bo to jest problem, który powinien nas wszystkich łączyć, niezależnie od opcji politycznej, ale zdajemy sobie sprawę, że producenci tych napojów mają dość duże wpływy, są poważnym reklamodawcą, więc spodziewamy się próby przeciwdziałania temu projektowi poprzez rozmaite działania lobbystyczne - mówił.

Artur Szydłowski, szef kuchni restauracji Monticello uczy, jak przygotować zdrowe dania.