Dino

i

Autor: Dino Dino

handel

Nowe sklepy Dino w Polsce 2024. Gdzie powstaną? Lista miejscowości

2024-02-17 15:19

Dino w całej Polsce ma już ponad dwa tysiące sklepów. W 2023 roku powstanie albo już działa około 300 nowych placówek głównie w małych miejscowościach. Spółka zapowiedziała, że przeznaczy na inwestycje cały rekordowy zysk. Sprawdź, gdzie powstaną nowe sklepy Dino.

Spis treści

  1. Dino inwestuje zysk w dalszy rozwój sieci sklepów w Polsce
  2. Gdzie powstaną nowe sklepy Dino w 2023 i 2024 roku?
  3. Sklepy Dino. Jakie plany ma spółka Dino Polska?

Dino inwestuje zysk w dalszy rozwój sieci sklepów w Polsce

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2023 roku 270,7 mln zł wobec 191,4 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Analitycy przewidywali mniejszą kwotę - ok. 256,3 mln zł zysku netto. Niedawno w liście do akcjonariuszy członek zarządu Michał Krauze informował, że spółka chce przeznaczać całość wypracowywanych zysków na otwieranie nowych marketów Dino - podaje money.pl.

Dino ma już ponad 2340 sklepów - głównie w zachodniej i centralnej Polsce. Sieć cały czas prowadzi ekspansję. Dino Polska S.A. otworzyła od stycznia do końca września 2023 r. 184 nowe sklepy. W 2023 roku Dino ma otworzyć w sumie około 300 sklepów.

Dino to małe markety zlokalizowane nawet w niewielkich miejscowościach. Sklepy charakteryzują proste bryły budynków i niewielkie parkingi. Sieć, w przeciwieństwie do konkurencji, nie inwestuje wielkich pieniędzy w reklamę.

Czytaj również: Gdzie trzeba uważać przy tankowaniu? Tam "chrzczonego" paliwa jest najwięcej

Gdzie powstaną nowe sklepy Dino w 2023 i 2024 roku?

Nowe sklepy Dino powstaną (albo już zostały otwarte w ostatnich miesiącach) między innymi w woj.:

  • dolnośląskie: Bielawa, Niechlów, Płóczki k/Lwówka Śląskiego, Rakowice Wielkie, Strzegom, Świeradów Zdrój, Oleśnica, Lubań
  • kujawsko-pomorskie: Dobrzejewice, Koronowo, Lubień Kujawski, Toruń (Brzoskwiniowa 95)
  • lubuskie: Kunowice
  • łódzkie: Bełchatów
  • małopolskie: Krzeszowice
  • opolskie: Kałków, Kędzierzyn-Koźle, Kujawy, Strzelczyki
  • podkarpackie: Tuszyma
  • świętokrzyskie: Ciekoty
  • warmińsko-mazurskie: Szczytno
  • wielkopolskie: Chojno, Gostyń, Jarocin, Kalisz, Śrem, Włoszakowice
  • pomorskie: Nieżychowice, Ogorzeliny, Charzykowy
  • zachodniopomorskie: Biesiekierz, Góralice, Gryfino, Kalisz Pomorski, Marianowo, Mirosławiec, Mostkowa, Rąbina

Sklepy Dino. Jakie plany ma spółka Dino Polska?

W 2022 r. spółka Dino Polska kontynuowała rozwój geograficzny, czego efektem było uruchomienie 344 nowych marketów Dino. Ekspansja przebiega w rytm sprawdzonej i realizowanej od lat strategii zakładającej przede wszystkim zagęszczania sklepów na terenach, gdzie sieć jest już obecna, a także stopniowe wchodzenie na nowe obszary. Na koniec 2022 r. Dino Polska posiadała 2156 sklepów, o 19 proc. więcej w porównaniu do 2021 r. - czytamy w informacji prasowej.

– W 2022 r. w rozwój zainwestowaliśmy 1,4 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,4 mld zł. Równocześnie stworzyliśmy 5 tys. nowych miejsc pracy w 2022 r. i 24,3 tys. w latach 2018-2022 – mówi Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

Rosnąca część wydatków inwestycyjnych Spółki jest przeznaczana na ograniczanie wpływu na środowisko naturalne. Można to dostrzec na dachach 1700 marketów Dino, które są wyposażone we własne instalacje fotowoltaiczne (o 900 więcej niż na koniec 2021 r.). Ich łączna moc wyniosła 64 MW. W 2023 r. Dino Polska planuje dalsze inwestycje w tym obszarze – zarówno na dachach sklepów, jak i na terenach centrów dystrybucyjnych.

– Zarządzając naszą siecią skupiamy się na konsekwentnym wsłuchiwaniu się w potrzeby konsumentów. W czasach wysokiej inflacji, zawirowań w łańcuchu dostaw i ogólnej niepewności oznaczało to dla nas w minionym roku więcej wysiłków na rzecz zapewnienia wysokiej dostępności produktów i możliwie najlepszych cen – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska.

Podejmowane działania przyniosły pozytywne rezultaty w postaci dynamicznie rosnącej sprzedaży. W 2022 r. sprzedaż like-for-like (LfL; w sklepach istniejących od ponad roku) zwiększyła się o 28,5 proc., a całkowita sprzedaż, uwzględniająca nowo otwarte markety Dino wzrosła o 48,2 proc. do 19,8 mld zł. W porównaniu do 2020 r., kiedy przychody Spółki wyniosły 10,1 mld zł skala biznesu praktycznie się podwoiła.

– Liczby te stanowią dla nas dużą motywację do dalszego otwierania nowych marketów Dino. Podobnie jak we wcześniejszych latach, w 2023 r. zamierzamy przeznaczyć na rozwój całość wypracowywanych zysków. Oczekujemy, że przełoży się to na wzrost ogólnej liczby sklepów Dino w tempie niskich kilkunastu procent. Ponadto, na podstawie trendów z początku roku i naszych działań w obszarze oferty produktowo-cenowej, liczymy, że drugi rok z rzędu będziemy w stanie zaraportować silny dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL. Równocześnie będziemy kontynuować atrakcyjną dla konsumentów politykę cenową sklepów Dino – podsumowuje Michał Krauze.

Nowy Woolworth w Warszawie - zobaczcie zdjęcia w galerii poniżej 

Czy wciąż opłaca się jeździć na zakupy do Niemiec?
Listen on Spreaker.