Znamy laureatów konkursu Gdyński Biznesplan 2021! Wygrała... obroża dla psa

i

Autor: gdynia.pl

 Znamy laureatów konkursu Gdyński Biznesplan 2021! Wygrała... obroża dla psa

2021-06-08 12:19

Inteligentna obroża dla psa, kratfowe perfumy i specjalna linia odzieżowa dla rowerzystek – to najlepsze projekty w tegorocznym Gdyńskim Biznesplanie. W konkursie co roku nagradzani są autorzy najlepszych pomysłów na własną działalność gospodarczą. Ta edycja była rekordowa!

Gdyński Biznesplan co roku otwiera drzwi do biznesu ludziom o nieszablonowych pomysłach, którzy wiążą swoją przyszłość z własną działalnością gospodarczą, ale nie posiadają jeszcze odpowiedniego zaplecza. W każdej edycji w szranki staje kilkaset osób. Nie inaczej było tym razem. Wystarczyło mieć dobry pomysł na biznes i determinację, by wcielić go w życie.

"Konkurs Gdyński Biznesplan od wielu lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. To dla nas powód do radości i potwierdzenie, że Gdynia to doskonałe miejsce na realizację marzeń i planów o własnej firmie. Świadczą o tym również ostatnie dane, które wskazują, że przedsiębiorczość w Gdyni jest jedną z najwyższych w Polsce."

- mówił podczas gali Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Oficjalne wręczenie nagród odbyło się… online. Transmisja na żywo ze studia w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym rozpoczęła się 7 czerwca o godz. 12.00. 

Tegoroczna edycja konkursu była rekordowa. Wzięło w niej udział 426 uczestników, którzy zgłosili 387 pomysłów. Do finału trafiło 16 osób i 12 biznesplanów. Średnia wieku finalistów to nieco ponad 30 lat. W tym gronie aż 8 osób pochodzi z Gdyni, ale do ostatniego etapu zakwalifikowali się też uczestnicy z Gdańska czy Norwegii. Wśród finałowych biznesplanów znalazły się projekty z sektorów IT, inżynierii, biotechnologii, gastronomii, turystyki, rekreacji i rozrywki, designu czy projektowania odzieży. Jury wybrało trzy najlepsze projekty, a także przyznało wyróżnienie.

 Zwyciężyła Aleksandra Szymańska z projektem inteligentnej obroży dla psa „The Woof”.

To projekt „The Woof” – inteligentna obroża dla psa łącząca urządzenie i aplikację mobilną. Pozwala ona sprawdzić, gdzie znajduje się zwierzę, jaki jest poziom jego aktywności oraz stan zdrowia. Urządzenie jest wyposażone w czujniki, które monitorują nie tylko psa, ale i jego otoczenie. Unikalne podejście wykorzystujące uczenie maszynowe pozwala na spersonalizowanie modułu i dostosowanie go indywidualnie dla każdego zwierzaka.

"Przede wszystkim chcę bardzo podziękować za docenienie projektu. Rozpoczęliśmy już współpracę z potencjalnymi testerami, dlatego mam nadzieję, że nasz produkt pojawi się na rynku jeszcze w tym roku."

– podkreśliła Aleksandra Szymańska, laureatka konkursu Gdyński Biznesplan.

  Drugie miejsce zajął Bogdan Wójcik i jego pomysł na zbudowanie polskiej, niezależnej marki perfum kraftowych – „Perfumecraft”. Trzecia nagroda powędrowała do Marzeny Janczarskiej za projekt „Akeneki” – marki odzieżowej dla rowerzystek. Kapituła przyznała także wyróżnienie. Trafiło ono do Marty Jankowskiej i Karoliny Gottfried za „Nature Story”, czyli pomysł na stworzenie marki produkującej naturalne, wegańskie kosmetyki oraz organizującej szkolenia edukacyjne.

Raport z anteny 08.06, godz.10