– Funkcjonowałoby to na takich zasadach jak obecnie funkcjonuje buspas na ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni – mówi Tomasz Wawrzonek z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. – W naszym przypadku buspas funkcjonowałby rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej – tłumaczy Wawrzonek.
Pas dedykowany komunikacji miejskiej miałby powstać kosztem poboczy po obu stronach jezdni. Autobusy pojechałyby środkiem, a ok. 5-km odcinek zaczynałby się już za skrzyżowaniem z Czyżewskiego i ciągnął do zjazdu na trójmiejską obwodnicę.
– Poszerzenie jezdni będzie się jednak wiązać z niewielką wycinką drzew. Jeśli chodzi o drogę, administratorem jesteśmy my, czyli gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Ale nie można wykluczyć, że budowa oznaczałaby trochę wyjście poza ten pas, a co za tym idzie, wejście na tereny Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. I to wówczas z tą instytucją należałoby uszczegółowić wszystkie rozwiązania – tłumaczy przedstawiciel GZDiZ.
Przypomnijmy - ulicą Spacerową kursują autobusy trzech linii: 169, 171 i 179.