Średnia wieku autobusów jeżdżących po Gdańsku to 2 lata. Wpływ na to miały dwa kontrakty podpisane przez Miasto Gdańsk. Pierwszy z nich dotyczył zakupu 46 fabrycznie nowych autobusów Mercedes Citaro. Drugi gwarantował wydzierżawienie, czyli dostarczenie i serwisowanie kolejnych 48 takich samych pojazdów. Od 29 maja wszystkie 94 autobusy poruszają się już po ulicach.
- W Gdańsku dbamy o to, aby pojazdy poruszające się po mieście były jak najnowocześniejsze i najbezpieczniejsze - przekonuje Aleksandra Dulkiewicz, Prezydent Miasta Gdańska. Posłuchaj:
Gdańska komunikacja miejska rozwijana jest już od wielu lat. Nacisk położony został na m.in. rozbudowę torowiska tramwajowego, które dociera w większość dzielnic. Ostatnim projektem było połączenie Piecek-Migowo i Jasienia. Testowy tramwaj przejechał już al. Pawła Adamowicza. Autobusy w mieście mają w głównej mierze być połączeniem między dzielnicami a łącznikami tramwajowymi i kolejowymi.
- Nowe autobusy w przyszłości stanowić będą uzupełnienie dla komunikacji tramwajowej i kolejowej – dodaje Piotr Borawski, wiceprezydent miasta. Posłuchaj:
Oprócz zakupu nowych autobusów, władze Gdańska zakupiły także fabrycznie nowe tramwaje niskopodłogowe PESA Jazz Duo. W najbliższych dniach ma zostać dostarczony kolejny pojazd, pomalowany w barwy Lechii Gdańsk. Będzie to 15. i zarazem ostatni pojazd z pierwszej transzy zamówionych przez GAIT nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Druga transza, także licząca 15 sztuk, będzie odbierana i włączana w drugim półroczu 2020.