To koniec zawodu modelki? Znana marka zastąpi je… sztuczną inteligencją

i

Autor: Pixabay

Wiadomości

To koniec zawodu modelki? Znana marka zastąpi je… sztuczną inteligencją

2023-03-29 11:57

Ostatnie dziesięciolecia to z pewnością czas rozwoju nowych technologii, cyfryzacji i sztucznej inteligencji. Coraz częściej zaczyna ona wypierać człowieka. Okazuje się, że być może nadszedł czas na rychły koniec kariery w modelingu. Znana marka odzieżowa postanowiła podjąć współpracę z firmą, której AI zastąpi… modelki i modeli. Jak to możliwe?

Czy modele i modelki stracą pracę?

Każdy z nas przynajmniej z zasady wie, jak swoje produkty przedstawiają i promują znane marki modowe. Zazwyczaj konkretny rodzaj odzieży prezentowany jest na modelu lub modelce, a klienci dzięki temu mogą zobaczyć jak sukienka, spódnica, bluza, kurtka czy but wygląda i komponuje się z innymi elementami garderoby. Problem w tym, że być może kariera w modelingu przestała być przyszłościowa. Dlaczego? Wystarczy spojrzeć na kroki, jakie podejmują znane marki odzieżowe.

Jedną z nich jest światowy gigant odzieżowy Levi Strauss, który poinformował o podjęciu współpracy z firmą Lalaland.ai. To cyfrowe studio mody, które zajmuje się… tworzeniem modeli generowanych przez sztuczną inteligencję.

Przedsiębiorstwo zostało założone w Amsterdamie w 2019 roku. Lalalan.ai wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję do tworzenia hiperrealistycznych modeli w każdym wieku, z dowolną sylwetką czy odcieniem skóry.

Obecnie, podczas zakupów na Levi.com lub w aplikacji zazwyczaj mamy jednego modela/modelkę dla każdego produktu. Wiemy, że nasi klienci chcą robić zakupy z modelami, którzy wyglądają tak, jak oni. Wierzymy, że nasi modele powinni odzwierciedlać naszych konsumentów, dlatego nadal różnicujemy modele ludzkie pod względem rozmiaru i typu ciała, wieku i koloru skóry. Technologia sztucznej inteligencji może nam potencjalnie pomóc, uzupełniając modele i otwierając przyszłość, w której będziemy mogli umożliwić klientom oglądanie naszych produktów na większej liczbie modeli, które wyglądają jak oni sami, tworząc bardziej osobiste i integracyjne wrażenia zakupowe - czytamy w firmowym komunikacie.

Czy AI może zabrać pracę modelom i modelkom?

Chociaż sztuczna inteligencja prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi dla nas modeli ludzkich, jesteśmy podekscytowani potencjalnymi możliwościami, jakie może nam zapewnić w zakresie doświadczeń konsumenckich - poinformowała globalna szefowa strategii cyfrowej i nowych technologii w Levi Strauss, dr Amy Gershkoff Bolles.

Współpraca podjęta z Lalaland.ai ma wymiar biznesowy.

Nie zmniejszamy naszych planów dotyczących sesji zdjęciowych na żywo czy korzystania prawdziwych modeli ani naszego zaangażowania w pracę z różnymi modelami. Autentyczne opowiadanie historii zawsze było częścią naszego kontaktu z fanami, a prawdziwi modele i współpracownicy są podstawą tego doświadczenia. Partnerstwo Lalaland.ai może zapewnić pewne korzyści biznesowe, które zapewniają konsumentom lepsze wyczucie tego, jak wygląda dany produkt, ale nie powinno być mylone z zaangażowaniem lub strategią firmy w zakresie różnorodności, równości i integracji – czytamy w komunikacie.

Polska Wiklina najlepsza na wielkanocne koszyki
Źródło: To koniec zawodu modelki? Znana marka zastąpi je… sztuczną inteligencją
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE