Biedronka

i

Autor: Flickr/zdjęcie poglądowe Sztuczki marketingowe i sprzedażowe w Biedronce

Takie sztuczki sprzedażowe stosuje Biedronka. Zobacz, żeby nie dać się nabrać!

2023-03-13 9:37

Wszystkie sieci handlowe w Polsce i na świecie stosują właściwe sobie sztuczki oraz chwyty marketingowe. Zabiegi te mają tak wpłynąć na zachowanie klienta, aby zrobił jak największe zakupy i był z siebie zadowolony (o ironio!). Sprawdziliśmy, jakie triki sprzedażowe i techniczne stosuje Biedronka wobec swoich klientów. Zobaczcie sami!

Biedronka stosuje podobne zabiegi marketingowe i sprzedażowe jak pozostałe sieci dyskontowe. Można dyskutować, czy niektóre zagrywki firmy są mniej lub bardziej uczciwe. Takie techniki od lat funkcjonują na rynku, a wielu klientów nie zdaje sobie z tego sprawy. Stosowanie tych metod ma oczywiście zwiększyć sprzedaż i zyski. Poniżej przedstawiamy kilka chwytów sprzedażowych, z którymi spotykamy się każdego dnia.

7 największych sztuczek marketingowych Biedronki. Na co uważać?

  1. Koszyki na kółkach w Biedronce są większe od standardowych, typowych dla dużych marketów. W jakim celu? Otóż wysokie ścianki pozwalają włożyć do koszyka więcej produktów. Przez to w czasie zakupów jesteśmy skłonni zapakować do wózka więcej towarów, niż potrzebujemy.
  2. Produkty marki własnej mają konkurencyjne ceny, jednak jest ich mniej w opakowaniach niż droższych odpowiedników.
  3. Masło jest najczęściej ulokowane dalej niż pieczywo. Żeby jest dostać, trzeba przejść znaczną część sklepu, a wtedy jesteśmy skłonni kupić więcej rzeczy, które w gruncie rzeczy nie są nam potrzebne.
  4. Sprzedawcy ustawiają towary na półkach na wysokości wzroku dorosłego człowieka. Umieszcza się tam produkty szczególnie promowane.
  5. Szerokie alejki w sklepie powodują, że nie chcemy szybko wyjść z zatłoczonego sklepu i przez to możemy zrobić więcej zakupów.
  6. Czerwone plakietki z promocjami. Na największych i najbardziej widocznych plakietkach wcale nie ma najlepszych promocji.
  7. Przycisk po prawej, dolnej stronie kasy samoobsługowej (tara do kasy). Niewciśnięcie go może spowodować, że będziemy mieli zawyżoną wagę produktów.
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE