Laptop kosmos

i

Autor: SplitShire/Pixabay/cc0

Cyfrowe szkoły przyszłości. Rusza poszukiwanie placówek modelowych w Małopolsce [AUDIO]

2020-12-10 12:07

Mają przejść cyfrową transformację jako pierwsze i służyć przykładem kolejnym placówkom. W Małopolsce rusza poszukiwanie szkół modelowych, które przez trzy lata będą dostosowywać się do nowoczesnych wyzwań edukacyjnych. Projekt Realizuje Laboratorium Edukacji Cyfrowej Humine w Tarnowie.

Suche wykłady, materiał do samodzielnego przyswojenia, zadania domowe. Tak w wielu przypadkach wygląda szkolna rzeczywistość. Skuteczność nauczania ograniczyła w ostatnich miesiącach także pandemia koronawirusa, która wymusiła naukę na odległość. Uczniowie, którzy jeszcze wiosną z zaciekawieniem podchodzili do lekcji on-line, dziś mówią o znudzeniu zajęciami w tej formie i zmęczeniu, bo jak twierdzą, więcej pracy muszą wykonać samodzielnie. Tymczasem zdaniem propagatorów nowoczesnej edukacji, szkoła może być ciekawa, może angażować i przygotowywać młodych ludzi do wyzwań przyszłości.

Ruszyła przedświąteczna sprzedaż choinek

Żeby pomóc szkołom w cyfrowej transformacji, w Tarnowie w ramach Małopolskiej Tarczy Edukacyjnej, powstało Laboratorium Edukacji Cyfrowej Humine. Oferuje wsparcie dla nauczycieli - doradcze, szkoleniowe i warsztatowe z zakresu wykorzystania narzędzi cyfrowych i metod aktywizujących ucznia. Uczy też budowania relacji z uczniem w czasie nauczania zdalnego. Teraz projekt wkracza w kolejną fazę.

Rusza poszukiwanie szkół modelowych. Chodzi o placówki, które jako pierwsze w Małopolsce przejdą proces transformacji cyfrowej i staną się przykładem dla innych szkół. W drodze konkursu zostaną wyłonione 22 szkoły – po jednej w każdym powiecie.

POSŁUCHAJ: O cyfrowej transformacji szkół mówi Krzysztof Głomb, koordynator projektu

- Nasze Laboratorium przez trzy lata będzie sprawowało nad nimi opiekę, oferując wsparcie, szkolenia i ucząc wykorzystania konkretnych narzędzi edukacyjnych, tak by wzmacniać zaangażowanie uczniów w proces edukacji. Chodzi o nabywanie przez nich kompetencji, które przydadzą się w przyszłości, takich jak praca w zespołach, umiejętności przywódcze czy kompetencje medialne. Wiemy doskonale, że zadawanie materiału z podręcznika do samodzielnego przyswojenia czy wykłady, których uczniowie mają słuchać i z których są odpytywani, to nie jest model, który przynosi oczekiwane rezultaty – mówi Krzysztof Głomb, koordynator projektu.

Pomysłodawcy projektu chcą, by każda ze szkół modelowych miała określoną specjalizację. Może to być klimat, podróże kosmiczne, albo nowoczesne technologie. Chodzi o to, by uczniowie zdobywali dzięki temu szereg konkretnych umiejętności i doświadczeń.

Procedura konkursowa, która wyłoni 22 modelowe szkoły w Małopolsce, ma zostać uruchomiona już w przyszłym tygodniu.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE