Trwa torowa rewolucja w Szczecinie. Od soboty kolejne zmiany na ulicach w centrum miasta

2021-04-07 10:26 Michał Zaręba PAZ
Torowa Rewolucja Szczecin
Autor: Tramwaje Szczecińskie

10 kwietnia wprowadzone zostaną zmiany organizacji ruchu w rejonie Placu Żołnierza. Wykonawca przechodzi na kolejne fragmenty inwestycji, a to wiąże się z wyłączeniem ruchu w następnym miejscu. Spółka Tramwaje Szczecińskie apeluje do kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej o szczególna uwagę.

Prace związane z torową rewolucją odbywają się zarówno w centrum miasta, jak i na Niebuszewie. W niektórych miejscach widoczne są już nowe szyny. Trwa także wykonywanie stabilizacji w korycie torowym lub betonowanie płyty torowej. Jednocześnie, tam gdzie jest to potrzebne, prowadzone są roboty związane z infrastrukturą podziemną.

Postęp w realizacji zadania wymusza na wykonawcy wejście na kolejną część jezdni i torowiska oraz rozpoczęcie następnych prac rozbiórkowych. To oznacza m.in. wyłączenie możliwości przejazdu od al. Niepodległości w kierunku placu Rodła.

W dalszym ciągu obowiązywać będą zmiany wprowadzone w poprzednim etapie:

  • Zamknięta pozostanie jezdnia zachodnia ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza
  • Zamknięte pozostanie torowiska tramwajowe na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza
  • na wlocie południowym skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego skręt w lewo możliwy będzie ponownie z dwóch pasów ruchu
  • na wlocie północnym skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego wyłączony zostanie pas prawy, z uwagi na zamknięcie przejazdu na wprost, skręt w lewo odbywać się będzie dwoma pasami
  • na wlocie od ulicy Piłsudskiego zmieniona zostanie segregacja ruchu, pas lewy przeznaczony będzie do skrętu w lewo dla wszystkich pojazdów, pas środkowy służyć będzie do skrętu w lewo autobusom komunikacji miejskiej, natomiast pas prawy służyć będzie do zawracania autobusów komunikacji miejskiej (linie C, G i H, korzystające z zatoki przystankowej na tym wlocie)
  • zamknięta zostanie jezdnia północna wzdłuż placu Żołnierza na odcinku od Bramy Królewskiej do al. Wyzwolenia
  • zmieniony pozostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu Plac Hołdu Pruskiego
  • po torowisku tramwajowym na odcinku od Bramy Portowej do Placu Żołnierza umożliwiony zostanie przejazd autobusów komunikacji miejskiej ze zjazdem z torowiska na jezdnię al. Wyzwolenia za skrzyżowaniem z placem Żołnierza poprzez tymczasowy zjazd
  • wyłączona zostanie możliwość przejazdu od al. Niepodległości w kierunku placu Rodła
  • zmieniony zostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu plac Żołnierza
  • w związku z powyższym od al. Niepodległości skręt w prawo możliwy będzie z dwóch pasów ruchu
  • na wschodniej jezdni al. Wyzwolenia pomiędzy pl. Żołnierza a ul. Mazowiecką wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy w celu umożliwienia dojazdu do posesji wzdłuż al. Wyzwolenia oraz na ulicy Małopolskiej, dojazd do odcinka dwukierunkowego odbywać się będzie poprzez ul. Roosvelta oraz Mazowiecką

KOMUNIKACJA MIEJSKA:

  • Autobusy linii 76 między przystankami „Bytomska” a „Brama Portowa” po przejechaniu mostu Długiego pojadą przez ul. Mała Odrzańska (Ucho Sternickiego) – Nabrzeże Wieleckie – Dworcową. W tym czasie dla tej linii zostaną wyłączone przystanki: Wyszyńskiego (nr 10915), Brama Portowa (nr 10814), Brama Portowa (nr 10813). Autobus będzie się zatrzymywał na następujących przystankach: Wyszyńskiego (nr 10931) – w kierunku Bramy Portowej (wspólny z linią 70 w kierunku Dworca Głównego), Brama Portowa (nr 10823) – przystanek końcowy i początkowy dla linii 76 (wspólny z linią 75 w kierunku Dworca Głównego).
  • Przystanek „Plac Żołnierza Polskiego” dla linii 90 przeniesiony zostanie na peron wspólny z liniami 2 i 3 w kierunku pl. Rodła (nr 11332).
  • Linie pospieszne będą jechać torowiskiem na Niepodległości przez Pl. Żołnierza.
Diesel może być ekologiczny jak elektryk | ESKA XD - Prosto z salonu #15