To już ostatnia prosta przed oddaniem do użytku tunelu pod Świną

2023-02-01 11:54

Obecnie wykonawca prowadzi prace wykończeniowe. W tunelu montowana jest instalacja hydrantowa oraz obudowa ścian szczelinowych. Cały czas trwa również przebudowa infrastruktury drogowej.

Tunel pod Świną prawie gotowy

Na wyspie Wolin, wokół stacji Trafo TK2 powstaje mała architektura, między innymi ogrodzenie budynku. W komorze odbiorczej trwają prace przy konstrukcjach wewnętrznych, a dokładniej prace wykończeniowe. Podobna sytuacja ma miejsce w budynku Stacji Trafo TK2. Na rampie kontynuowany jest montaż konstrukcji pod elewację na ścianach szczelinowych oraz sam montaż elewacji z paneli aluminiowych. Na poszczególnych odcinkach odbywają się roboty drogowe, a plac budowy jest porządkowany.

W tunelu drążonym uszczelniana jest konstrukcja wyjść ewakuacyjnych EE1 oraz EE2. Ściany oraz prefabrykaty także są uszczelniane, a obudowa dodatkowo czyszczona.

Roboty wykończeniowe czy instalacyjne to również główne zajęcie po stronie wyspy Uznam, gdzie prace koncentrują się w pomieszczeniach technicznych, ewakuacyjnych czy w budynku Biura Centrum Obsługi oraz Stacji Trafo. W części centralnej stropu górnego wykonano izolację, a także zasypkę. Na rampie i w tunelu montowana jest instalacja hydrantowa i obudowa ścian szczelinowych.

W tunelu znajdzie się 25 hydrantów – 20 w tunelu drążonym TBM, 1 w komorze startowej, 1 w komorze odbiorczej i 3 na rampach. Hydranty w tunelu rozmieszczone będą co 75 metrów (od 0+654 do 2+435 km), naprzemiennie, po obu stronach tunelu. W obu chodnikach technicznych pod jezdnią powstają specjalne rurociągi doprowadzające wodę. Rurociągi połączą się w komorze na wyspie Uznam i komorze na wyspie Wolin, tworząc pierścień umożliwiający przepływ wody z obu kierunków.

Mellina #5 | Mela Koteluk - żałuję, że nie zostałam lekarką