tramwaj dwukierunkowy

i

Autor: Spółka Tramwaje Szczecińśkie

Jest już w Szczecinie i wkrótce pojedzie w obu kierunkach. Tramwaje wjeżdżają w XXI wiek

2020-12-14 11:41

Mowa o najnowszym zakupie szczecińskiego Urzędu Miasta. Pierwszy z dwóch tramwajów dwukierunkowych trafił do stolicy Pomorza Zachodniego. Obecnie trwają testy i konfiguracja pojazdu oraz szkolenia motorniczych i pracowników obsługi technicznej.

Będzie to ogromne ułatwienie dla pracowników obsługi w zajezdni tramwajowej.

- Przede wszystkim, nowy tramwaj będzie nam potrzebny i bardzo przydatny podczas wszelkiego rodzaju remontów, które już są na etapie realizacji bądź rozpoczną się w najbliższym czasie. Najważniejsza różnica między tramwajem dwukierunkowym, a tradycyjnym, jest to, że ten pierwszy nie potrzebuje pętli tramwajowej do zawracania. Może więc jechać w jednym kierunku i nie trzeba robić całej pętli, tylko od razu może ruszyć w drugą stronę. Jest to duża oszczędność, bo budowa takiej pętli wiąże się z olbrzymimi wydatkami - mówi Hanna Pieczyńska, rzeczniczka Spółki Tramwaje Szczecińskie.

Na wprowadzeniu do ruchu nowego tramwaju, skorzystają także pasażerowie.

- Nowy pojazd jest oczywiście niskopodłogowy, co jest szczególnie ważne m.in. dla osób niepełnosprawnych, starszych i rodziców z wózkami dla dzieci. Będzie posiadał także system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego i kabiny motorniczego. Swoje miejsce będą miały także osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Zamieścimy też system informacji pasażerskiej w formie wizualnej i dźwiękowej. Nowością będą specjalne gniazda USB, dzięki którym pasażerowie będą mogli podładować swoje telefony komórkowe podczas podróży - dodaje Pieczyńska.

Nowy tramwaj wyjedzie na szczecińskie torowiska w ciągu najbliższych kilku tygodni, a nie jak zakładano, w drugiej połowie przyszłego roku.

Zdasz test na pieszego? Sprawdź, czy nie stwarzasz zagrożenia!

Pytanie 1 z 15
Kiedy pieszy ma obowiązek posiadać odblaski?
Wjechał pod koła wozu strażackiego! Centymetry od tragedii