ZTM GZM

i

Autor: ZTM mat. pras.

ZTM

ZTM z nowatorskim rozwiązaniem. Pracownicy łatwiej i szybciej zadbają o przystanki komunikacji miejskiej

Zarząd Transportu Metropolitalnego opracował narzędzie, które ułatwia zarządzanie infrastrukturą przystankową. Dzięki nowatorskiemu programowi dbałość o przystanki komunikacji miejskiej i aktualizacja znajdujących się na nich rozkładów jazdy stają się o wiele łatwiejsze.

ZTM informuje o uruchomieniu pierwszego w kraju nowoczesnego programu zarządzania infrastrukturą przystankową. Dzięki niemu pracownicy ZTM mogą zewnętrznym służbom terenowym szybko i zdalnie zlecać zadania związane z przystankami komunikacji miejskiej, a później kontrolować ich wykonanie.

ZTM tłumaczy, że chodzi m.in. o takie prace jak wywieszenie nowych rozkładów jazdy, zweryfikowanie stanu i estetyki elementów przystanków komunikacji miejskiej, wstawienie szyby w wiacie, czy też naklejenie nalepki z QR kodem. Dzięki programowi wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany, zdalny i bez użycia dodatkowych narzędzi.

Nasi pracownicy z poziomu biurka i w bardziej efektywny sposób mogą przypisywać wykonanie konkretnych prac do wybranych przystanków. Następnie, również szybko i zdalnie, mogą to wszystko skontrolować. Dla pasażerów oznacza to np. zminimalizowanie ryzyka braku aktualnego rozkładu jazdy na przystanku lub szybszy czas naprawy wiaty. Dla nas i dla gmin są to natomiast oszczędności finansowe – mówi zastępca dyrektora ZTM ds. administracyjnych Krzysztof Dzierwa. 

- Poza zarządzaniem pracą dotyczącą infrastruktury przystankowej, program umożliwia kompleksowe przygotowywanie raportów z podziałem na gminy, czy też na prace wykonane, niewykonane i wykonane nieprawidłowo. Ponadto, oprogramowanie przyspiesza przepływ dokumentów, umożliwia generowanie podsumowań obejmujących m.in. terminowość zrealizowanych prac oraz ułatwia prowadzenie ewidencji zadań – dodaje rzecznik prasowy ZTM, Michał Wawrzaszek.

Usprawnienie utrzymania przystanków komunikacji miejskiej

Opracowanie programu jest ważnym krokiem dla Zarządu Transportu Metropolitalnego. Całość pozwala usprawnić procesy związane z utrzymaniem przystanków oraz zapewnianiem na nich aktualnych informacji. Wynika to z kilku powodów, ale jednym z najważniejszych z nich jest skala działalności organizatora komunikacji miejskiej.

Narzędzie usprawnia wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem przystanków. Dzięki automatyzacji wszystkie procesy zostały połączone, a wykonanie jednej czynności powoduje aktualizację innych baz danych. Tym samym nie potrzebujemy tyle czasu na wprowadzanie informacji do wielu plików i systemów. Dodatkowo, system pozwala śledzić i akceptować postępy prac przy infrastrukturze przystankowej w czasie rzeczywistym – mówi Krzysztof Dzierwa. – Korzyści z wdrożenia u nas tego nowatorskiego rozwiązania odczują podróżni. Będziemy mogli szybciej interweniować np. w przypadku zniszczenia wiaty lub konieczności uzupełnienia aktualnych rozkładów jazdy – podaje przykłady Krzysztof Dzierwa. 

Program został opracowany przez ZTM we współpracy z firmą Genesis Mobo. Jego nazwa to Time4Bus.