Od maja do osób, które nie są w stanie samodzielnie się poruszać przyjedzie do domu urzędnik. Pomoże wypełnić dokumenty i zawiezie je do Urzędu Miasta.
- Zdarzają się sytuacje, że ktoś nie może załatwić ważnej sprawy w urzędzie z wielu przyczyn. Może to być osoba niepełnosprawna, z ograniczoną możliwością poruszania się, a także ktoś kogo na dniach spotkał wypadek, a jednak chce pilnie coś załatwić. Do takich osób, po wcześniejszym zgłoszeniu chcemy żeby urzędnik pojechał i pomógł wypełnić wniosek i pomógł załatwić konkretną sprawę - powiedział nam rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej Piotr Purzyński.
By Mobilny Urzędnik jak najbardziej odpowiadał na potrzeby mieszkańców, na stronie miejskiej uruchomiona została specjalna ankieta.
Mieszkańcy mogą zadecydować jakie usługi wdrożyć do Mobilnego Urzędnika.
- Przykłady. Ktoś mieszka w domu jednorodzinnym i chciałby wyciąć drzewo, które w jego opinii zagraża bezpieczeństwu. Urzędnik może przyjechać i pomóc w wypełnieniu takiego wniosku. Inne kwestie związane na przykład z wydaniem Karty Seniora, też nie trzeba będzie przyjeżdżać do urzędu -dodaje Piotr Purzyński.
Usługa Mobilny Urzędnik w Dąbrowie Górniczej wprowadzana jest wspólnie z Fundacją Partycypacji Społecznej z Poznania.