Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego

i

Autor: pixabay.com Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego

Nie chcą torów pośród domów! Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wzbudza duże emocje

2020-03-03 15:26

Ta inwestycja jeszcze się nawet nie rozpoczęła, a już wzbudza ogromne kontrowersje. Chodzi o projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zakłada on budowę lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą oraz stworzenie nowych dróg i torów, które mają skomunikować go z resztą kraju. Problem polega jednak na tym, że planowane linie kolejowe w wielu miejscowościach przebiegają przez tereny mieszkalne.

Problem ten dotknął wielu miast w Polsce. Protestują mieszkańcy Łodzi, Mikołowa, Sławkowa czy Bolesławia. Pełni obaw są również mieszkańcy Dąbrowy Górniczej, gdzie projektanci wytyczyli tory przebiegające przez środek dzielnicy Błędów i Kuźniczka Nowa.

Ich realizacja wiązałaby się z koniecznością wyburzenia dziesiątek domów i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy.Nie inaczej sytuacja wyglądałaby w śródmieściu, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca.

- Podobnie jak mieszkańcy, jesteśmy zaskoczeni koncepcją Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zawarte w nich propozycje są dla mnie nie do zaakceptowania, a przedstawione rozwiązania nie są zgodne z żadnym dokumentem planistycznym obowiązującym w Dąbrowie Górniczej– podkreśla prezydent miasta Marcin Bazylak.

Niepokój samorządowców wzburza też sposób w jaki ogłoszone zostały konsultacje dotyczące tej inwestycji. Mieszkańcy mogą swoje uwagi zgłaszac jedynie droga elektroniczną. Termin ich przesyłania mija 10 marca.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w ramach pierwszego etapu będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie.

W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

IEM bez udziału publiczności
Sonda
Największe koncerty w Polsce w 2020 roku. Na który z nich się wybierasz?