Karta ŚKUP

i

Autor: ZTM / mat. pras.

Awaria systemu ŚKUP: naprawa może potrwać nawet kilka dni

W środę 8 lutego doszło do rozległej awarii systemu ŚKUP. Nie działają kasowniki, system informacji pasażerskiej, aplikacja mobilna ani biletomaty.

Dziś popołudniu informowaliśmy o rozległej awarii systemu ŚKUP. Nie działają wyświetlacze informacji pasażerskiej, czytniki kart w pojazdach, mobilna aplikacja i portal pasażera.

Problemem są również kasowniki. Nie działają te, które są wbudowane w czytniki ŚKUP. Bilety papierowe można skasować jedynie w kasownikach starszej generacji. Mają one charakterystyczny, pomarańczowy kolor. 

Kiedy usuną awarię ŚKUP?

Awaria systemu ŚKUP. Naprawa może zająć nawet kilka dni

Okazuje się, że naprawa awarii może zająć nawet kilka dni. Równocześnie Zarząd Transportu Metropolitalnego zapewnia, że rozwiązanie problemu jest priorytetowe.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że awaria systemu ŚKUP nie wpływa na działanie aplikacji zewnętrznych. To m.in. aplikacja SkyCash, Mobilet, zbiletem.pl, jakdojade i mPay. Dlatego pasażerowie, którzy na co dzień z nich korzystają, nie mają się czego obawiać. Bez żadnego problemu nadal mogą nabyć bilet na przejazd w aplikacji.

Awaria ŚKUP w Metropolii. Wystarczy okazać kartę ŚKUP, nie trzeba jej odbijać

A co z pasażerami, którzy korzystają z karty ŚKUP? ZTM zapewnia, że nie będą karane mandatami.

"Osoby, które posiadają na swoich kartach ŚKUP zakodowane ważne bilety długookresowe (tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne, metrobilety), będą mogły podróżować na ich podstawie za okazaniem karty ŚKUP" - przeczytamy w komunikacie ZTM.

Szczegółowe informacje na temat sposobów zakupu i honorowania biletów zostaną przedstawione jeszcze dziś wieczorem na stronie internetowej oraz facebookowym profilu ZTM.