Pojazd jest biały i wyższy niż tradycyjne autobusy, więc wyróżnia się na tle pozostałych tego rodzaju środków lokomocji, jeżdżących po Siedlcach

i

Autor: Monika Półbratek Pojazd jest biały i wyższy niż tradycyjne autobusy, więc wyróżnia się wyglądem na tle pozostałych tego rodzaju środków lokomocji, jeżdżących po Siedlcach

W tym tygodniu siedlczanie mogą jeździć po mieście autobusem elektrycznym! [WIDEO, AUDIO, FOTO]

2020-08-04 8:10

Dzisiaj, 4 sierpnia, miasto Siedlce rozpoczęło testowanie w pełni elektrycznego autobusu. Od rana mogą nim jeździć mieszkańcy. Dzięki temu, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne będzie w stanie zweryfikować, jak tego rodzaju pojazd sprawdzi się na ulicach Siedlec. Zdaniem prezesa spółki, takie informacje mogą być przydatne w kolejnych latach.

– Testujemy, bo stety bądź niestety czeka nas to w przyszłości. Musimy poznać, musimy się nauczyć, musimy choćby pomierzyć, jak wygląda kosztowo to zużycie energii i ten koszt w stosunku do tradycyjnego rozwiązania – wyjaśnia Jacek Dmowski, prezes MPK w Siedlcach.

Autobus, który od dzisiejszego ranka jeździ ulicami miasta, jest bardzo nowoczesny i wyróżnia się swoim wyglądem, choćby kolorem – jest biały i wizualnie przypomina dalekobieżny autokar. 12-metrowy pojazd jest też wyższy niż tradycyjne autobusy, ponieważ m.in. na dachu zamontowane są jego baterie. Do dyspozycji pasażerów dostępnych jest 29 miejsc siedzących i 53 stojące.

– To pojazd marki Mercedes e-Citaro. Auto będzie jeździło głównie na linii 12 i 18. Będziemy testować auto do końca tego tygodnia. Mam nadzieję, że jeszcze w sobotę wyjedzie. Jest to pojazd czysto elektryczny, posiadający baterie o pojemności 243 kW. Pozwala to na przejechanie grubo ponad 100 km w warunkach jazdy miejskiej – dodaje Jacek Dmowski.

Po rozładowaniu baterii, autobus musi zostać podłączony do ładowania, które trwa średnio ok. 5-6 godzin. Wybór tras, po których kursuje w mieście, jest nieprzypadkowy. Autobusy jeżdżące na liniach 12 i 18 rozpoczynają lub kończą swoje kursy na zajezdni MPK, co pomoże sprawniej kontrolować, jak auto sprawdza się w praktyce.

Koszt takiego autobusu bez ładowarki i odpowiedniej infrastruktury to ponad 2 mln zł netto. Więcej o technicznych szczegółach działania pojazdu usłyszycie w zamieszczonym poniżej materiale dźwiękowym. Zachęcamy także do obejrzenia naszego filmu.

Posłuchaj o tym, czym różni się autobus elektryczny od tradycyjnego. Mówi Jacek Dmowski, prezes MPK w Siedlcach:
W Siedlcach testują elektryczne autobusy

Z którego miasta jest bliżej do Katowic? Masz 50 procent szans!

Pytanie 1 z 10
Z którego miasta jest bliżej do Katowic?