Na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego i Powstańców Warszawy w Rzeszowie powstanie trzypoziomowe rondo

i

Autor: Urząd Miasta Rzeszowa

Inwestycje w Rzeszowie

Trzypoziomowe rondo na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego i Powstańców Warszawy

2023-03-21 15:38

W poniedziałek w rzeszowskim Urban Lab odbyły się konsultacje społeczne dotyczące ważnego dla układu komunikacyjnego miasta zadania – przebudowy skrzyżowania ul. Kwiatkowskiego, Powstańców Warszawy i Podwisłocza. Inwestycja jest już w fazie projektowej.

Przebudowa rzeszowskiego skrzyżowania

Skrzyżowanie Kwiatkowskiego, Powstańców Warszawy i Podwisłocza jest jednym z najmocniej obciążonych ruchem punktów na mapie komunikacyjnej Rzeszowa. W rozwiązaniu tego problemu pomóc ma przebudowa. W ciągu alei Powstańców Warszawy, na kierunku wschód-zachód ma powstać wiadukt. Pod nim projektowane jest rondo. To rozwiązanie zgodne z analizami ruchu, przeprowadzonymi przez naukowców z Politechniki Rzeszowskiej.

Trwa projektowanie tego zadania, które przewiduje budowę wiaduktu w ciągu al. Powstańców Warszawy, na kierunku wschód-zachód. Wiadukt, według założeń projektantów, ma mieć długość 230 metrów. Pod nim powstać ma rondo. Z kolei pod rondem mają znaleźć się przejścia dla pieszych oraz przejazdy rowerowe – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Różne warianty nowego ronda

Koncepcja stworzona przez Promost Consulting została skonsultowana z Miejskim Zarządem Dróg w Rzeszowie. Efektem konsultacji jest powstanie dwóch kolejnych wariantów przebudowy skrzyżowania, w których dodano m.in. dodatkowe pasy ruchu. Korzystaliby z nich jadący od strony Mostu Karpackiego oraz od strony alei Powstańców Warszawy w kierunku Podwisłocza. Warianty różnią się także rondami. Dwa rozwiązania przewidują rondo turbinowe, jeden rondo dwupasmowe.

- Na początku prac projektowych było kilkanaście koncepcji rozbudowy skrzyżowania. Po kilku miesiącach szczegółowych analiz wypracowaliśmy wariant, który zakłada budowę wiaduktu o długości 230 metrów oraz ronda. Chcąc uniknąć skrzyżowań różnych ruchów, które spowalniają przejazd samochodów, postanowiliśmy przenieść ruch pieszy i rowerowy na poziom -1. Piesi i rowerzyści korzystaliby z systemu ramp i łagodnych pochylni. Dzięki takiemu rozwiązaniu uda się stworzyć skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnych, a ruch będzie płynniejszy – mówi prof. Tomasz Siwowski, prezes Promost Consulting.

Biorący udział w konsultacjach mieszkańcy pytali m.in. o lokalizację przystanków autobusowych, sposób przeprowadzenia ruchu rowerowego i pieszego pod rondem, budowę ekranów dźwiękochłonnych, a także zakres przebudowy ul. Podwisłocze. Wszystkie pytania i sugestie będą poddane analizie, a następnie posłużą w wyborze ostatecznego wariantu przebudowy skrzyżowania. Projekt ma być gotowy do końca roku.

Przebudowa ronda Dmowskiego
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE