Budowa wiaduktu na ulicy Energetyków

i

Autor: archiwum PKP PLK

Pociągiem bez przesiadki z Radomia do Warszawy już w czerwcu?

2021-04-08 21:43

Czy już w czerwcu pojedziemy bezpośrednio pociągiem z Radomia do Warszawy? Tak deklaruje PK PLK i wykonawca tego odcinka kolejowej ósemki. Jak twierdzi Karol Jakubowski rzecznik PKP PLK na razie z Radomia uruchomiony będzie jeden tor, od Dobieszyna - dwa. Intensywne prace prowadzone są na wiaduktach, np. u zbiegu ulic Kozienickiej i Struga.

Czy już wkrótce autobusy napisem komunikacja zastępcza znikną z drogi między Radomiem a Dobieszynem? Jak twierdzi PKP PLK, powołując się na deklaracje wykonawcy przebudowy tego odcinka krajowej trasy numer 8, to możliwe jeszcze w czerwcu. Obecnie najbardziej intensywne prace trwają na przebudowywanych wiaduktach.

Przy ulicy Kozienickiej trwa powstają przyczółki i podpory. Nowy wiadukt będzie miał dwa przęsła oraz trzy pasy ruchu zamiast  dotychczasowych dwóch. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji windy, którymi dostaną się  na nowy przystanek: Radom Gołębiów. Zmieni się też teren pod wiaduktem. Nowy peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie.

Natomiast przy ulicy Gołębiowskiej zdemontowana została betonowa konstrukcja starego wiaduktu. Obecnie widać już nową przeprawę, dostosowaną do kursowania pociągów z prędkością do 160 km/h. Kolejne prace, m.in. układana izolacja, przygotują obiekt do układania torów i montażu elementów wyposażenia linii kolejowej. Dobiegają końca roboty przy ulicy Energetyków. Tam wybudowana została konstrukcja całkowicie nowego wiaduktu kolejowego, bo przed przebudową ulica przecinała tory na przejeździe z zaporami i budką dróżnika. Po otwarciu ten punkt przestanie funkcjonować. Samochody pojadą nowym śladem ulicy Energetyków a pociągi nowym wiaduktem. Tam wykonawca układa izolację obiektu, która zapewni właściwe odprowadzenie wody po opadach.  Rozpoczęły się prace przygotowujące do ułożenia nowych torów, a w następnej kolejności zawieszona zostanie sieć trakcyjna.

Obecnie część inwestycji polegającej na przebudowie kolejowej trasy numer 8 już jest ukończona i oddana do użytku. Dwoma torami pociągi między Warką a Dobieszynem kursują dwoma torami. Składy przejeżdżają już nowym mostem kolejowym nad Pilicą. Oddane do użytku są też nowe lub zmodernizowane stacje i przystanki, np. Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola. Roboty trwają na odcinku między Lesiowem a Dobieszynem, gdzie kończy się rozwieszaniu sieci trakcyjnej czy montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Obok torów na drogach dojazdowych do przejazdów układany jest asfalt.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE