Pociągiem bez przesiadki z Radomia do Warszawy już w czerwcu?

2021-04-08 21:43 AD
Budowa wiaduktu na ulicy Energetyków
Autor: archiwum PKP PLK

Czy już w czerwcu pojedziemy bezpośrednio pociągiem z Radomia do Warszawy? Tak deklaruje PK PLK i wykonawca tego odcinka kolejowej ósemki. Jak twierdzi Karol Jakubowski rzecznik PKP PLK na razie z Radomia uruchomiony będzie jeden tor, od Dobieszyna - dwa. Intensywne prace prowadzone są na wiaduktach, np. u zbiegu ulic Kozienickiej i Struga.

Czy już wkrótce autobusy napisem komunikacja zastępcza znikną z drogi między Radomiem a Dobieszynem? Jak twierdzi PKP PLK, powołując się na deklaracje wykonawcy przebudowy tego odcinka krajowej trasy numer 8, to możliwe jeszcze w czerwcu. Obecnie najbardziej intensywne prace trwają na przebudowywanych wiaduktach.

Przy ulicy Kozienickiej trwa powstają przyczółki i podpory. Nowy wiadukt będzie miał dwa przęsła oraz trzy pasy ruchu zamiast  dotychczasowych dwóch. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji windy, którymi dostaną się  na nowy przystanek: Radom Gołębiów. Zmieni się też teren pod wiaduktem. Nowy peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie.

Natomiast przy ulicy Gołębiowskiej zdemontowana została betonowa konstrukcja starego wiaduktu. Obecnie widać już nową przeprawę, dostosowaną do kursowania pociągów z prędkością do 160 km/h. Kolejne prace, m.in. układana izolacja, przygotują obiekt do układania torów i montażu elementów wyposażenia linii kolejowej. Dobiegają końca roboty przy ulicy Energetyków. Tam wybudowana została konstrukcja całkowicie nowego wiaduktu kolejowego, bo przed przebudową ulica przecinała tory na przejeździe z zaporami i budką dróżnika. Po otwarciu ten punkt przestanie funkcjonować. Samochody pojadą nowym śladem ulicy Energetyków a pociągi nowym wiaduktem. Tam wykonawca układa izolację obiektu, która zapewni właściwe odprowadzenie wody po opadach.  Rozpoczęły się prace przygotowujące do ułożenia nowych torów, a w następnej kolejności zawieszona zostanie sieć trakcyjna.

Obecnie część inwestycji polegającej na przebudowie kolejowej trasy numer 8 już jest ukończona i oddana do użytku. Dwoma torami pociągi między Warką a Dobieszynem kursują dwoma torami. Składy przejeżdżają już nowym mostem kolejowym nad Pilicą. Oddane do użytku są też nowe lub zmodernizowane stacje i przystanki, np. Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola. Roboty trwają na odcinku między Lesiowem a Dobieszynem, gdzie kończy się rozwieszaniu sieci trakcyjnej czy montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Obok torów na drogach dojazdowych do przejazdów układany jest asfalt.