Twierdza Przemyśl: Fort I Salis Soglio

i

Autor: Maciek Jędruch

Twierdza Przemyśl symbolem miasta? Przypominamy raport z badania branży turystycznej

2020-12-23 13:07

Niemal 60 proc. ankietowanych twierdzi, że Przemyśl nie wykorzystuje swojego potencjału w zakresie przyciągania turystów - tak wynika raportu z badania branży turystycznej w Przemyślu. A co według ankietowanych jest symbolem Przemyśla? Najwięcej osób wskazało forty

Raport z badania branży turystycznej w Przemyślu

- Jednym z elementów działań Zespołu Miejskiego jest przygotowanie diagnozy różnych obszarów miasta - mówiła nam Agata Czereba, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Przemyślu. - W ankiecie online udział wzięło 55 podmiotów ponadto odbył się wywiad bezpośredni z 10 wybranymi przedstawicielami branży turystycznej - dodała.

Posłuchaj: Branża turystyczna o potencjale Przemyśla. O raporcie mówi Agata Czereba

Twierdza Przemyśl - symbol miasta?

Jak czytamy w raporcie, "respondenci mieli problem ze wskazaniem jednoznacznego symbolu miasta". Wśród ankietowanych osób, najwięcej jednak, bo ponad 21 proc., wskazało forty i umocnienia. Dodatkowo na pytanie: "Z czym kojarzy się Przemyśl przeciętnemu turyście?", czy "Z czym powinien się kojarzyć" dominowały odpowiedzi typujące m.in. Stare Miasto i Twierdzę Przemyśl.

San - niewykorzystany turystyczny potencjał?

Ponad 80 proc. respondentów słabo oceniło wykorzystanie Sanu w celach turystycznych. Na drugim miejscu słabo została oceniona dostępność do miejsc parkingowych w mieście. Prawie 60 proc. badanych uważa także, że współpraca miasta z sąsiednimi gminami w celu łączenia oferty turystycznej nie wygląda najkorzystniej. Słabo wypada też według nich promocja turystyczna miasta.

Również niemal 60 proc. ankietowanych twierdzi, że Przemyśl nie wykorzystuje swojego potencjału w zakresie przyciągania turystów.

Cały raport znajdziecie TUTAJ

Turystyka w Przemyślu - raport

Wśród ankietowanych, dominującą grupę stanowili reprezentanci podmiotów funkcjonujących na rynku przez ponad 20 lat (prawie 50 proc.), w dalszej kolejności tych obecnych w mieście w przedziale od 11 do 20 lat. Organizacje działające krócej niż jeden rok stanowiły 2 proc. badanej grupy.

Celem badania było zdobycie i uzupełnienie wiedzy na temat potencjału Przemyśla pod względem turystyki, a jego wyniki mają być pomocne przy podejmowaniu decyzji dotyczącej przyszłości Przemyśla. Mają też lepiej dostosować politykę władz miasta, aby stymulować ruch turystyczny.

Przygotowania do jarmarku świątecznego w Przemyślu

Jak daleko jest z Gdyni do Zakopanego? Prawdziwy test na odległości [QUIZ]

Pytanie 1 z 14
Dalej jest z Warszawy do: