Droga Przemyśl-Medyka. Wiemy kto wygrał przetarg na rozbudowę. Kiedy rozpoczną się prace?

2020-05-22 15:12 mj
Przemyśl-Medyka
Autor: GDDKiA

Droga krajowa 28 prowadzi m.in. przez Przemyśl do przejścia granicznego w Medyce. Od lat skarżyli się na nią kierowcy. Wczoraj Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała jaka firma wygrała w przetargu na jej rozbudowę

Droga Przemyśl-Medyka - kto wygrał przetarg?

GDDKiA poinformowała wczoraj w komunikacie, że to oferta spółki Eurovia Polska jest najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 28. Chodzi o siedmiokilometrowy odcinek z Przemyśla do Medyki.

Natomiast oferta PROKOM Construction Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza na pełnienie nadzoru nad realizacją robót.

Eurovia to, jak czytamy na oficjalnej stronie firmy, "wiodący wykonawca w dziedzinie robót publicznych, rozwijający szeroką gamę produktów i technologii poświęconych realizacji inwestycji drogowych i zagospodarowaniu przestrzeni miejskich".

Droga Przemyśl-Medyka - kiedy rozbudowa?

Wykonawca zadeklarował zrealizowanie prac w terminie 19 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie). Jeżeli nie będzie żadnych odwołań do umowy ze stron, ta zostanie niezwłocznie podpisana.

Wartość oferty złożonej przez Eurovię opiewa na kwotę ponad 99 milionów złotych.

Droga Przemyśl-Medyka - zakres prac

Plany, jak podała GDDKiA, obejmują:

  • rozbudowę drogi do przekroju 4 x 3,5 m (z pasem dzielącym o szer. 3,5 m) z rozszerzeniem jezdni prawej do czterech pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną od km 357+794 do około 358+375, a od km 358+446 do końca opracowania pięciu pasów ruchu w kierunku Ukrainy
  • korektę trasy i niwelety drogi z wprowadzenie normatywnych łuków
  • wzmocnienie nawierzchni do nośności 115 kN/oś
  • rozbudowę skrzyżowań z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych
  • dostosowanie do wymogów w zakresie widoczności na zatrzymanie i wyprzedzanie
  • renowację systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów)
  • budowę zatok autobusowych, budowę dodatkowych jezdni i zjazdów umożliwiających dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze
  • budowę miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdów
  • budowę i przebudowę oświetlenia drogi
  • budowę kanału technologicznego
  • budowę urządzeń ochrony środowiska
  • budowę lub przebudowę chodników, budowę ciągów pieszo – rowerowych
  • wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • budowę, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji
  • inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.
Jakimi kierowcami są Polacy? Rozmowa z twórcą kanału "Polskie drogi"

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Jest pozwolenie na budowę kolejnego odcinka drogi S7