Na szpecące reklamy w przestrzeni publicznej narażone jest przede wszystkim centrum Poznania. Często zdarza się, że turyści zamiast skupiać się na pięknej architekturze i wyjątkowych zabytkach, zwracają uwagę na krzykliwe reklamy, które aż biją po oczach. W walce z tym zjawiskiem pomóc miała uchwała „Park Kulturowy Stare Miasto”. Urząd Miasta postanowił podsumować dwa lata jej obowiązywania.
Z perspektywy dwóch lat można powiedzieć, że uchwała o Parku Kulturowym Stare Miasto w Poznaniu jest wyjątkowo skutecznym narzędziem służącym poprawie estetyki najbardziej cennego i reprezentacyjnego obszaru naszego Miasta
mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. Na dostosowanie się do nowych zasad przedsiębiorcy otrzymali rok (do marca 2019). Aby to ułatwić organizowano liczne spotkania konsultacyjne, udzielano indywidualnych porad.
Polecany artykuł:
Przedsiębiorcom wyróżniającym się w swoich działaniach reklamowych zgodnością z zasadami uchwały, wysoką dbałością o estetykę elewacji, aranżacji witryny oraz otoczenia lokalu wręczono Certyfikaty Dobrych Praktyk. Na ten moment jest 14 wyróżnionych lokali, to przede wszystkim restauracje, sklepy i zakłady rzemieślnicze. Do tej pory strażnicy miejscy, którzy kontrolują tę sprawę nałożyli 157 mandatów karnych i 8 wniosków o ukaranie do sądu. A jak uchwała „Park Kulturowy Stare Miasto” wpłynęła na wygląd centrum Poznania? Zobaczcie zdjęcia PRZED i PO wykonane przez urzędników: