Zgodnie z rozporządzeniem rządu od dziś w urzędach powinna powrócić bezpośrednia obsługa klientów. W Poznaniu tego typu rozwiązani pojawiły się już 6 maja, ponad dwa tygodnie przed rządowymi zaleceniami. Jednak zmieniła się liczba osób, które mogą przebywać w urzędzie. Wcześniej był to jeden klient na 15m2. Od teraz liczba klientów nie zależy od powierzchni, a od liczby stanowisk.
W jednym pomieszczeniu może przebywać tylko tylu klientów, ile jest stanowisk obsługi. Przygotowując się na tę sytuację w poznańskim urzędzie miasta już 18 maja zwiększono liczbę "okienek" w najpopularniejszych lokalizacjach, czyli w Wydziale Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych na ul. Gronowej i Libelta
informują urzędnicy. Ponadto przywrócono rezerwacje wizyt w urzędach. Można to zrobić telefonicznie (kontaktując się z wybranym wydziałem albo Biurem Poznań Kontakt), przy pomocy kodu QR lub online TUTAJ. Z tygodnia na tydzień zwiększa się liczba osób przyjmowanych w urzędzie.
Już w pierwszych dniach po uruchomieniu takiej możliwości, czyli 6-9 maja, średnio na wizytę zapisywało się ok. 800 osób dziennie. Po wprowadzeniu rejestracji online liczba ta wzrosła i obecnie przez internet wizyty umawia ok. 1200 poznaniaków dziennie. Do tego należy również doliczyć tych klientów, którzy zapisują się telefonicznie: to kolejne ok. 300 osób na dzień. Niestety nie wszyscy przychodzą na wyznaczoną godzinę - średnio od kilku do kilkunastu procent wizyt umówionych każdego dnia przepada.
Pracownicy Urzędu Miasta Poznania zachęcają do kontaktu. Można zgłaszać się online, telefonicznie lub pocztą tradycyjną. Szczegóły kontaktu można znaleźć TUTAJ. Wszelkie sprawy są rozpatrywane w godzinach pracy urzędu.