35,5 miliona złotych na inwestycje rowerowe! To rekordowy budżet

2020-02-13 19:54 Maciej Melcer
Rower
Autor: pixabay.com

To największy roczny budżet w historii Poznania. W dużej części wynikający z przekładania budowy dróg rowerowych na kolejne lata. Co pochłonie najwięcej pieniędzy?

Droga rowerowa na Dolnej Wildzie i Grunwaldzkiej. To dwie najważniejsze inwestycje rowerowe w tym roku. Do tego kilka mniejszych związanych z budową trasy tramwajowej na Naramowice i remontem ronda Rataje.

- Pieniędzy jest sporo – to efekt kumulacji odkładanych w ciągu kilku ostatnich lat inwestycji rowerowych i przesuwania rowerowych pieniędzy z roku na rok. W 2020 roku kluczowe inwestycje w końcu ruszą. Natomiast niestety nadal nie są zagwarantowane środki na inwestycje rowerowe w kolejnych latach. Powinny one zostać wpisane do Wieloletniej Prognozy Finansowej. Bez ich zabezpieczenia, o pieniądze na każdą rowerową inwestycję trzeba oddzielnie zabiegać.

- mówi Daniel Malecki ze Stowarzyszenia Rowerowy Poznań i dodaje, że w tym roku zostanie zaprojektowana nowa droga rowerowa w centru miasta wzdłuż ulicy Solnej. Do tego planowany jest udział w programie "Rowerowy Maj".

- Za dobrą monetę możemy wziąć zabezpieczenie środków na udział poznańskich szkół w ogólnopolskim programie “Rowerowy Maj”. Od kilku lat zabiegaliśmy o dołączenie Poznania do “Rowerowego Maja”. Jest to program, w którym poprzez zabawę i rywalizację uczniowie szkół mogą zacząć postrzegać rower jako najwygodniejszy sposób dotarcia do szkoły. Liczymy na sukces podobny do Gdańska i Warszawy, gdzie wzrosła presja społeczna na stworzenie lepszej infrastruktury rowerowej wokół szkół.

- dodaje Małecki. Dodajmy, w tym roku m.in. zostanie wyremontowana droga rowerowa wzdłuż trasy PST.