Zakładana poprawa komunikacji pasażerskiej ma objąć odcinek Piła-Krzyż. W planach przebudowy tego odcinka jest przede wszystkim pełna elektryfikacja.
Ten odcinek między Krzyżem a Piłą, nie posiada tej elektryfikacji. Wiele linii które mogłyby przebiegać, począwszy od Szczecina, nie są możliwe do uruchomienia. Takie linie kolejowe kiedyś tutaj funkcjonowały i były. Ta elektryfikacja ma spowodować to, że ten ciąg komunikacyjny zostałby zachowany.
Mówi poseł PiS, Krzysztof Czarnecki.
Oprócz nowoczesnej sieci trakcyjnej, przebudowane zostaną torowiska oraz perony na stacjach i przystankach. Modernizacji nie przejdą jednak budynki dworcowe.
Linia – tak, perony – tak, natomiast co do obiektów to jest dyskusja, która powinna być aktywna ze strony samorządów.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace remontowe na odcinku Piła – Krzyż rozpoczną się już w 2023 roku. Całkowity koszt modernizacji odcinka Bydgoszcz - Kostrzyn nad Odrą to blisko 1 mld zł