Trasa S7 z Olsztyna do Warszawy już w całości dwujezdniowa! [ZDJĘCIA]

2022-08-18 11:59

Obie jezdnie drogi ekspresowej S7 koło Płońska są już dostępne dla kierowców. W środę popołudniu drogowcy otworzyli dla ruchu ostatnie 9 kilometrów drugiej jezdni ekspresowej siódemki Pieńki - Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. To w sumie 71 kilometrów nowej trasy od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska.

Ograniczenia prędkości na S7 do jesieni

Udostępnienie dwóch jezdni S7 między Napierkami, a Płońskiem nie oznacza finału prac. Co prawda między węzłem Dłużniewo i obwodnicą Płońska kierowcy mogą korzystać już z obu jezdni, ale nadal funkcjonuje tam tymczasowa organizacja ruchu.  Z powodu prac m.in. przy oznakowaniu poziomym obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km na godz. Na pozostałym fragmencie trasy, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się przy ograniczeniu prędkości do 80 km na godz.

Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br., po zakończeniu prac - zapowiadają drogowcy z Olsztyna.

Trasa S7 powstaje etapami

Budowę 71 km ekspresowej S7 drogowcy podzielili na cztery odcinki realizacyjne:

Napierki - Mława (ok. 14 km),

Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km),

Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz

Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).

S7. Trasa z Olsztyna do stolicy już w całości dwujezdniowa

i

Autor: GGDKiA Inwestycja GDDKiA na S7

Prace na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku. Nieco później, bo wiosną 2020 roku drogowcy rozpoczęli pracę na odcinku Napierki - Mława. W ramach inwestycji, którą nadzoruje GDDKiA w Olsztynie powstaje m.in. dziewięć węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe (obecnie można na nim zawrócić, a pełną funkcjonalność zyska po wybudowaniu drogi wojewódzkiej nr 544), Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP). Nawierzchnia drogi została wykonana z betonu cementowego.

Koszty inwestycji i dofinansowanie z Unii

Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinek Strzegowo - Pieńki za kwotę 516 mln zł, odcinek Pieńki - Płońsk za 312 mln zł, a odcinek Napierki - Mława za kwotę 295 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446 mln zł.

Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi ponad 1 mld zł.

Olsztyn. Policyjna eskorta taksówki. Życie kobiety było zagrożone