Do tej pory w powiecie nowosądeckim usunięto już wiele ton azbestu. Tylko w 2021 roku taki materiał zniknął z ponad 200 kolejnych budynków. To jednak nie koniec, bo walka z azbestem trwa nadal. Mieszkańcy, którzy chcą się go pozbyć wnioski mogą składać także w tym roku.
Pomoc polega na odbiorze tych odpadów z terenu nieruchomości, pokrycie kosztów pakowania, załadunku, transportu i przekazania do unieszkodliwienia na składowisko odpadów niebezpiecznych. Mieszkańcy powiatu otrzymują też dokumenty świadczące o należytym ich unieszkodliwieniu – mówi Stanisław Ryba dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
Starostwo powiatowe liczy, że tym razem uda się usunąć około 2550 ton azbestu. Warto jednak pamiętać, że dach trzeba jednak wymienić za własne pieniądze.
Zakończenie realizacji projektu ustalono na 31 marca 2023 roku, dlatego warto się pospieszyć. Nie jest wykluczone, że w kolejnych latach finansowanie Programu usuwania odpadów zawierających azbest będzie ograniczone – dodaje dyrektor Stanisław Ryba.
Zgodnie z Krajowym planem usuwania wyrobów zawierających azbest termin rozwiązania problemu azbestu upływa w 2032 roku.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres online@grupazpr.pl. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!