Osoby, które chcą usunąć azbest z dachów swoich domów mogą to zrobić bezpłatnie. Wystarczy wypełnić odpowiedni wniosek i skontaktować się z pracownikami Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu. Nabór wniosków właśnie trwa.
Zgodnie z programem, nasza rola polega na odbiorze odpadów z terenu nieruchomości zlokalizowanych na terenie powiatu nowosądeckiego, czyli pokrywamy koszty pakowania, załadunku, transportu i przekazania do unieszkodliwienia na składowisko odpadów niebezpiecznych. Dach trzeba jednak wymienić za własne pieniądze. Mieszkańcy powiatu otrzymują też dokumenty świadczące o należytym ich unieszkodliwieniu - mówi Stanisław Ryba, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
W tym roku wywieziono już ponad 823 tony z 285 posesji.
Wnioski mieszkańców o usunięcie eternitu w starostwie powiatowym w Nowym Sączu są przyjmowane na bieżąco i realizowane według kolejności złożenia.
Zgodnie z Krajowym planem usuwania wyrobów zawierających azbest termin rozwiązania problemu azbestu upływa w 2032 roku.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na online@grupazpr.pl!