LRM

i

Autor: Urząd Miasta Lublin

Wraz z początkiem wiosny na ulice Lublina wracają publiczne rowery

2023-03-20 15:29

W nowym malowaniu, mniejszej liczbie i na nowych zasadach - lubelski rower miejski wraca na ulice miasta wraz z pierwszym dniem wiosny. Zmienił się operator i aplikacja - pozostała mozliwość sprawnego poruszania się po mieście i przyjemność z jazdy.

Miejską wypożyczalnią pokieruje spółka MPK Lublin, a do końca kwietnia mieszkańcy, którzy zarejestrują się w systemie, skorzystają z jednośladów za symboliczną „złotówkę”.

– Lubelski Rower Miejski to stały element infrastruktury miasta, z którego chętnie korzystają zarówno mieszkańcy, jak i turyści. Mamy świadomość, że to jedna z ważniejszych form mikromobilności, stanowiąca alternatywę dla indywidualnych podróży samochodem. Od tego sezonu prowadzeniem miejskiej wypożyczalni rowerów zajmie się MPK Lublin, dzięki czemu dochody z tego tytułu pozostaną w strukturze finansów miasta – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydent Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

W dniu startu systemu, czyli jutro, na ulicach pojawi się około 400 rowerów rozlokowanych w 84 stacjach. Do końca kwietnia nie tylko zwiększy się systematycznie flota, ale także liczba miejsc wypożyczeń i zwrotów rowerów. Docelowo do dyspozycji mieszkańców będzie około 600 rowerów oraz 129 stacji.

- Rower jest obecny na ulicach Lublina od 2012 roku, ale proszę się nie martwić - te jednoślady nie są zdezelowane. Jeździ się lekko i przyjemnie, prawie wszystko zostało wymienione, a barwy nie są przypadkowe - wybrali je sami mieszkańcy Lublina - mówi Dariusz Działo, Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością.

Stara aplikacja nie będzie działać. Co ze zgromadzonymi  tam środkami?

- Jako operator zrobimy wszystko żeby ten środek lokomocji funkcjonował jak najlepiej - zapewnia Tomasz Fulara, Prezes MPK Lublin i dodaje: - Jest możliwość odzyskania środków, wystarczy skontaktować się z firmą Nextbike, która była poprzednim operatorem.

Dodatkowo grupa stacji pasywnych powiększy się o lokalizacje na węzłach oraz zespołach przesiadkowych (np. przy ulicach: Wróbla, Bony, Żeglarskiej). Dotychczasowe stacje pasywne, na których nie było stojaków rowerowych, zostaną w nie doposażone.

Zmiany objęły również rowery dziecięce. Dzięki wyposażeniu ich w GPS i O-lock, zwrot będzie możliwy w każdej stacji LRM, podobnie jak rowerów 26-calowych. Wszystkie jednoślady w przerwie zimowej przeszły gruntowny remont i zmianę wyglądu zewnętrznego.