Placówki medyczne zaczynają udzielać teleporad. Jakie są odczucia pacjentów?

2020-03-26 18:03
doktor
Autor: pixabay.com

Epidemia koronawirusa spowodowała, że lekarze coraz częściej diagnozują pacjentów za pomocą teleporad. Przez telefon można zdobyć m.in.: receptę, zwolnienie, czy skierowanie do specjalisty.

Jak przyznaje prezes Lubelskiego Związku Lekarzy Rodzinnych-Pracodawców Tomasz Zieliński, teleporady spotykają się z pozytywnym odbiorem:

Pacjenci dość sprawnie zrozumieli, że to jest dla bezpieczeństwa ich samych. Takie rozwiązanie daje również możliwość zachowania ciągłości udzielania porad. 

Nasz redakcyjny kolega Mateusz Kasiak, miał możliwość skorzystania z teleporady:

Jako pacjent, który jest zadowolony z wprowadzenia w Polsce e-recept, uważam, że rozwiązanie w postaci teleporad powinno zostać wprowadzone na stałe. Wynika to z faktu, że jeżeli czujemy, że "coś nas bierze" i nie jesteśmy pewni, czy powinniśmy pójść do lekarza, zabierać komuś kolejkę, to powinniśmy mieć możliwość skorzystania z kontaktu telefonicznego z lekarzem.

Porady telefoniczne nie wykluczają bezpośrednich wizyt u lekarza. Jeśli po zdalnym wywiadzie będzie taka konieczność, pacjenci otrzymują sugestię skorzystania z wizyty w placówkach medycznych.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE