CICHE GODZINY w sklepach: wyciszona muzyka, przyciemnione światła i wyłączone komunikaty. Kolejna sieć dołącza do akcji [AUDIO]

2021-02-19 13:37
Supermarket
Autor: pixabay.com/ElasticComputeFarm

Wyciszona muzyka, brak komunikatów dźwiękowych, przyciemnione światła. Tak wyglądają "ciche godziny" w sklepach. Kolejna sieć marketów dołącza do akcji łódzkiej Fundacji JiM, która wspiera osoby ze spektrum autyzmu. W sumie już w 1600 miejscach w Polsce mogą one zrobić zakupy w komfortowych dla nich warunkach.

​Wyciszona muzyka, przyciemnione światła i wyłączone komunikaty. W ten sposób już ponad 1600 sklepów w całej Polsce poprawia komfort robienia zakupów osobom ze spektrum autyzmu. Niedawno do akcji "Ciche Godziny" włączyła się kolejna niemiecka sieć hipermarketów, a inicjatorem tych działań jest łódzka fundacja Jim.

- Osoby ze spektrum autyzmu są niezwykle czułe na bodźce zewnętrzne - mówi Hanna Bednarek-Kolasińska rzecznik fundacji JIM. - Do akcji "Ciche Godziny" można zaprosić swój ulubiony sklep osiedlowy - dodaje.

- Robienie zakupów przy głośnej muzyce to trudne doświadczenie - podkreśla Ola Kałuża mama Oskara ze spektrum autyzmu.

Mapę wszystkich sklepów, które biorą udział w akcji "Ciche godziny" można znaleźć na stronie jim.org.

"Ciche godziny" działają w sklepach Lidl, Stokrotka i Aldi.

Co to właściwie są "Ciche godziny"?
Mapa sklepów
Autor: Fundacja JiM
Raport z anteny 19.02, godz.10
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE