CICHE GODZINY w sklepach: wyciszona muzyka, przyciemnione światła i wyłączone komunikaty. Kolejna sieć dołącza do akcji [AUDIO]

Wyciszona muzyka, brak komunikatów dźwiękowych, przyciemnione światła. Tak wyglądają "ciche godziny" w sklepach. Kolejna sieć marketów dołącza do akcji łódzkiej Fundacji JiM, która wspiera osoby ze spektrum autyzmu. W sumie już w 1600 miejscach w Polsce mogą one zrobić zakupy w komfortowych dla nich warunkach.
Wyciszona muzyka, przyciemnione światła i wyłączone komunikaty. W ten sposób już ponad 1600 sklepów w całej Polsce poprawia komfort robienia zakupów osobom ze spektrum autyzmu. Niedawno do akcji "Ciche Godziny" włączyła się kolejna niemiecka sieć hipermarketów, a inicjatorem tych działań jest łódzka fundacja Jim.
- Osoby ze spektrum autyzmu są niezwykle czułe na bodźce zewnętrzne - mówi Hanna Bednarek-Kolasińska rzecznik fundacji JIM. - Do akcji "Ciche Godziny" można zaprosić swój ulubiony sklep osiedlowy - dodaje.
- Robienie zakupów przy głośnej muzyce to trudne doświadczenie - podkreśla Ola Kałuża mama Oskara ze spektrum autyzmu.
Mapę wszystkich sklepów, które biorą udział w akcji "Ciche godziny" można znaleźć na stronie jim.org.
"Ciche godziny" działają w sklepach Lidl, Stokrotka i Aldi.
