Tu Polacy najchętniej robią zakupy. Oto zwycięzcy Retail Proposition Index 2022

i

Autor: pixabay

Tu Polacy najchętniej robią zakupy. Oto zwycięzcy Retail Proposition Index 2022

2023-03-01 10:10

Międzynarodowa firma doradcza OC&C co roku publikuje badanie Retail Proposition Index, prezentujące postrzeganie sieci handlowych przez klientów w różnych krajach, także w Polsce. W tegorocznym badaniu wzięło udział 40 tys. konsumentów. Które firmy znalazły się w tym roku na podium? Sprawdź, gdzie Polacy najchętniej robią zakupy.

Zwycięzcy Retail Proposition Index 2022

W tegorocznym zestawieniu na pozycję lidera po pięciu latach powróciło Allegro. W tym roku zarówno Nike, jak i Rossmann ponownie znaleźli się na podium. Drugie miejsce zajął Nike, lider z poprzedniego roku. Na trzecią pozycję z drugiego spadł natomiast Rossmann. Czwarte miejsce zajął Lidl, zaś piąte polska marka 4F

Na pozycji 6. uplasowała się IKEA. Miejsce 7. zajęła drogeria Hebe. Kolejna lokata należy do sieci Empik. Miejsce 9. w tegorocznym zestawieniu zajmuje eobuwie. W pierwszej dziesiątce znalazł się także Reserved

OC&C publikuje zestawienie sklepów detalicznych z podziałem na wybrane kategorie. Jeżeli chodzi o sklepy spożywcze, to liderem pozostaje Lidl, drugie miejsce należy do sieci Kaufland, zaś trzecie do Biedronki. Numerem jeden wśród sklepów niespożywczych jest Action, na drugim miejscu uplasowało się Pepco, na trzecim z kolei Dealz

W kategorii odzież i buty, pierwsze miejsce należy do eobuwie, drugie do Reserved, a trzecie do Zary. Liderem jeżeli chodzi o odzież sportową pozostaje dla konsumentów Nike, drugie miejsce należy do 4F, zaś trzecie zajął Decathlon. W kategorii platformy zakupowe króluje Allegro. Druga lokata należy do Empika, a trzecia do Olx. Ostatnia kategoria to zdrowie i uroda. Tutaj liderem jest Rossmann. Drugie miejsce zajęło Hebe, a trzecie Sephora

RANKING SKLEPÓW DETALICZNYCH Z PODZIAŁEM NA WYBRANE KATEGORIE, 2022

i

Autor: occstrategy.com

Jak podkreślają autorzy, tegoroczne zestawienie było wyjątkowe ze względu na inflację oraz wojnę w Ukrainie. 

- Rosnące ryzyko związane z dalszym wzrostem / utrzymaniem poziomu inflacji na poziomie dwucyfrowym i wyzwania w łańcuchu dostaw powodują, że detaliści coraz pilniej obserwują bazę kosztową. Z drugiej strony niepewność konsumentów hamuje dotychczasowy wzrost sprzedaży, zmniejszając marże i możliwość oferowania usług w zakresie convenience, które stały się dla konsumentów codziennością w handlu - czytamy w tegorocznym Retail Proposition Index. 

Z przeprowadzonego badania wynika, że głównym czynnikiem wpływającym na końcową lokatę jest zaufanie, jakie firmy wzbudzają wśród klientów. 

- W naszym rankingu przodują i od lat zajmują najwyższe pozycje gracze, którzy konsekwentnie odwołują się do zaufania w przekazie marketingowym i dialogu komercyjnym z klientem - piszą autorzy raportu. 

10 supermarketów, które zniknęły z Polski. Pamiętasz je wszystkie?

Zakupy w niemieckich sklepach