Sprzedawca z fikcyjnego sklepu internetowego pomaga ofiarom przemocy domowej

2020-04-14 12:33
przemoc
Autor: pixabay.com

W Polsce z telefonu zaufania kobiety korzystają dwa razy częściej niż przed pandemią. W obliczu koronawirusa i przymusowej kwarantanny wzrosła liczba ofiar przemocy domowej. Licealistka Krystyna Paszko znalazła sposób jak dotrzeć do osób potrzebujących wsparcia.

Osoby doświadczające przemocy mogą zgłaszać się do fikcyjnego sklepu. Następnie sprzedawca będący tak naprawdę psychologiem odbiera wiadomość od tej osoby. Pytanie o produkt oznacza =chęć rozmowy ze specjalistą, a zamówienie produktu oznacza sytuację niebezpieczną. Wtedy zespół wzywa odpowiednie służby. Sklep internetowy jest otwarty od wczoraj i zebrał już 40 zgłoszeń. W jednym z domów interweniowała policja.

Wybór zaszyfrowanej formy komunikatu wynika z tego, że oprawca często kontroluje telefon ofiary. Zwrócenie się o pomoc wprost mogłoby pogorszyć sytuacje w domu.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE