Łódź rozpoczyna akcję promocyjną wymiany pieców „kopciuchów"

2021-10-01 16:47
Akcja oddychamy
Autor: UMŁ

Kampania społeczna „ŁÓDŹ oddychaMY” to wiele działań zaplanowanych na jesień tego roku i skierowaniu ich do mieszkańców naszego miasta ze szczególnym uwzględnieniem seniorów. Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy na temat smogu, uświadomienie konieczności wymiany nieekologicznych źródeł ogrzewania oraz zachęcenie do działania jako wyraz troski o czyste, zdrowe powietrze.

W tej kampanii społecznej należy uwzględnić smog jako zagrożenie dla zdrowia publicznego i bezpieczeństwa mieszkańców Łodzi. Dlatego zaprosiliśmy do współpracy Uniwersytet Medyczny oraz Łódź bez Smogu. W kampanii wspiera nas Miss Polski Agata Wdowiak i Mister Ziemi Łódzkiej Konrad Witkowski.

Nadchodzący rok 2022 to ostatni rok na wymianę pieców bezklasowych. Zainteresowanie programem dotacyjnym jest bardzo duże i biorąc pod uwagę, że w nadchodzącym roku może być jeszcze większe, zapewniamy, że środki na wsparcie wymiany kopciuchów będą adekwatne do liczby złożonych wniosków. Ich nabór wystartuje z początkiem roku i potrwa do końca marca 2022. Chcemy aby mieszkańcy odpowiednio przygotowali się do wymiany „kopciuchów”, dlatego kampanię realizujemy szeroko ze szczególnym przekazem do seniorów.

We wszystkich miejskich instytucjach kultury, bibliotekach, centrach medycznych, ryneczkach i budynkach urzędu pojawią się plakaty. Tu przekaz kierujemy także do nieco młodszych aby pomogli bliskim czy seniorom uzyskać dofinansowanie do wymiany „kopciuchów”.

Ponadto, kampania będzie widoczna na 100 wiatach przystankowych, w autobusach i tramwajach, na tylnych szybach autobusów. Artykuły i informacje pojawią się także w Tytce seniora oraz w cyklu artykułów w bezpłatnej gazecie Łódź.pl ukazującej się trzy razy w tygodniu w nakładzie 60 tys. egzemplarzy.

Kampanię dedykujemy także osobom korzystającym z mediów społecznościowych i internetu. W połowie października ogłosimy konkurs na film w kategorii czyste powietrze i ekologiczny transport.

Na zakończenie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu przygotowaliśmy spot promujący komunikację miejską. Liczymy także na ciekawe pomysły w konkursie i promocję rowerów.W kolejnych tygodniach pojawią się także audycje i spoty radiowe w mediach lokalnych. Jednocześnie w miejskich instytucjach kultury odbywa się cykl warsztatów edukacyjnych m. in. dotyczących dbałości o dobrą jakość powietrza.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE