Czy inne sieci również rzetelnie będą informować o obniżkach?

i

Autor: Pixabay.com Czy inne sieci również rzetelnie będą informować o obniżkach?

Drożyzna podczas przedświątecznych zakupów? W TYCH marketach jest TANIEJ niż przed rokiem!

2021-12-17 10:11

Eksperci są zgodni - tegoroczne święta będą najdroższe od lat. Wraz ze wzrostem inflacji, ceny wielu produktów poszybowały w górę. Jednak według najnowszego badania, są sieci marketów, gdzie średnia cena koszyka zakupowego jest... niższa niż przed rokiem! O tym, których sklepów to dotyczy przeczytasz w naszym artykule.

Ceny na święta

Choć wiele produktów, które najczęściej kupujemy na święta, zdrożała o 4 do 10 proc., wiele sieci handlowych podejmuje działania, by zachęcić klientów do zakupów dużymi promocjami. Niektórym udaje się to lepiej niż innym.

Według Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, średnia cena koszyka zakupowego w dwóch sieciach marketów jest niższa niż rok temu.

Najtańsze zakupy

Najtańszą siecią handlową, według autorów raportu, jest Auchan. W tych sklepach, cena koszyka zakupowego wyniosła 198,71 zł. W ubiegłym roku natomiast, za te same produkty, w marketach sieci zapłacić musieliśmy 204,81 zł. To prawie 3-procentowy spadek (2,98%).

Tuż za francuską siecią uplasował się Lidl. Tutaj, za koszyk zapłacimy 200,69 zł. W porównaniu z zeszłoroczą ceną - 211,54 zł, to przeszło 5 procent taniej (5,13%).

Ceny w 2022

Niestety, nie zmienia to faktu, że prognozy finansowe na święta i nadchodzący rok, nie prezentują się optymistycznie.

– Patrząc na najnowsze wskaźniki inflacji widzimy, że zbliżające się święta będą jednymi z najdroższych od lat - komentuje Patryk Górczyński, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency. - Zapewne duża część konsumentów, przy okazji zakupów i przedświątecznych przygotowań, szczególną uwagę zwróci właśnie na ceny poszczególnych produktów. Sieci handlowe, które doskonale zdają sobie sprawę, że ich klienci każdą złotówkę będą oglądać dwa razy, już od grudnia prowadzą bardzo intensywne działania marketingowe. Są to akcje promocyjne, obniżki na wybrane produkty i programy lojalnościowe. Naszym zdaniem w kolejnych tygodniach sieci handlowe, tak jak wszyscy przedsiębiorcy, będą odczuwać wzrost kosztów, co zapewne przełoży się na wciąż rosnące ceny produktów. W roku 2022 nie uciekniemy od drożyzny.

Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!

Początek remontu Wojska Polskiego