Downsizing dotyczy też sklepów z ubraniami! Zobacz, na czym polega

i

Autor: pexels

Zakupy

Downsizing dotyczy też sklepów z ubraniami! Zobacz, na czym polega

2023-03-17 11:54

Downsizing, czyli sprytne zmniejszanie produktów, żeby móc utrzymać cenę, dotyczy nie tylko produktów spożywczych. Jak się okazuje, również producenci odzieży odchudzają swoje wyroby. W jaki sposób?

O downsizingu głośno jest od kilku miesięcy. Nowe zjawisko szerzy się zwłaszcza w Polsce, o czym nawet pisały zagraniczne media. Generalnie nowy trend polega na nieznacznym pomniejszaniu produktów, przy jednoczesnym utrzymaniu ceny. Do tej pory mówiło się o downsizingu przede wszystkim w kontekście produktów spożywczych, ale okazuje się, że także producenci odzieży odchudzają swoje wyroby. W jaki sposób? Ponieważ nie mogą szyć mniejszych ubrań, sięgają po gorsze jakościowo materiały

Z badania UCE RESEARCH dla Grupy SkipWish, cytowanego przez "Rzeczpospolitą", wynika, że co druga osoba zauważyła spadek jakości odzieży kupionej w ciągu ostatnich 6–12 miesięcy. Zmiana polega przede wszystkim na zastępowaniu naturalnych materiałów syntetycznymi. 

- Wygląda na to, że producenci naprawdę zaczęli oszczędzać na materiałach. Jak wiemy z wielu badań rynkowych, Polacy naprawdę bardzo rzadko czytają etykiety lub metki podczas kupowania ubrań – mówi "Rzeczpospolitej" Maciej Tygielski, jeden z autorów badania. 

Ponad 60 proc. badanych stwierdziło, że ubrania gorszej jakości sprzedają zarówno polskie firmy odzieżowe, jak i zagraniczne. Jak podkreśla Maciej Tygielski, zastosowanie gorszych jakościowo materiałów przez producentów jest zgodne z prawem, pod warunkiem, że na metce znajdzie się informacja na ten temat. Jeśli nie, firmy naruszają prawo. 

Jak podaje dziennik, w marcu 2022 r. UOKiK nałożył łącznie ponad 2,1 mln zł kar na producentów męskiej odzieży Kubenz, Recman i Dastan Logistics za oszustwa dotyczące składu materiałów. Teraz prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawie kolejnych spółek.

Firmy odzieżowe nie chcą oficjalnie komentować nowego zjawiska. 

Czterolatek na gigancie. Przedszkolak sam poszedł na zakupy do marketu
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE