tarcza - montaż

i

Autor: PKP PLK

Dobiega końca składanie tarczy do budowy tunelu średnicowego w Łodzi

2020-12-03 14:48

Elementy tarczy do budowy tak zwanego małego metra w Łodzi są już na głębokości 30 metrów. W komorze startowej trwa montowanie tarczy, która drążyć będzie tunel łączący dworzec Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską.

Komora startowa na głębokości 30 metrów i o takiej samej średnicy powstała w rejonie ul. Stolarskiej i Odolanowskiej – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Na specjalnieprzygotowanej betonowej płycie o grubości 2 m ustawiona jest konstrukcja wsporcza tzw. kołyska, a na niej montowana jest tarcza. Pierwsze elementy maszyny są zmontowane w komorze.

Specjaliści od składania TBM przygotowali już m.in. elementy zewnętrznej obudowytzw. płaszcza tarczy TBM. Wkrótce rozpocznie się montaż najważniejszego elementu maszyny tj. głowicy skrawającej o wadze ok. 270 ton.

Końcowym etapem montażu maszyny będzie połączenie tak zwanego ogona tarczy z jej obudową. Cała tarcza po zmontowaniu będzie ważyć tysiąc trzysta ton! Zakończenie drążenia tunelu jest planowane do końca 2022 roku.