Cukier pobił rekordy sprzedaży! Nie uwierzysz, ile cukru kupili Polacy w lipcu i ile przepłacili

i

Autor: pixabay

Cukier pobił rekordy sprzedaży! Nie uwierzysz, ile cukru kupili Polacy w lipcu i ile przepłacili. Wszystko przez limity

2022-08-26 7:00

Cukier pobił rekordy sprzedaży! Aż o 83 proc. wzrosła sprzedaż tego produktu w lipcu - informuje Centrum Monitorowania Rynku. Sprawdź, ile cukru kupili Polacy w lipcu oraz ile przepłacili.

Cukier pobił rekordy sprzedaży

Ilość sprzedanego cukru w sklepach małoformatowych w lipcu 2022 roku osiągnęła absolutny rekord. Polacy kupili 13 milionów 300 tysięcy kilogramów cukru.

- Znacznie większy popyt na cukier to efekt doniesień o brakach dostępności i limitach na ten produkt w dyskontach, a także obaw o dalsze podwyżki. Najmocniej wzrosła sprzedaż zwykłego cukru białego (który odpowiada za 95 proc. wolumenu sprzedaży cukru w tym kanale sprzedaży), ale gorączka cukrowa objęła też cukier trzcinowy, a także cukier puder - przekazała PAP Magdalena Wilgatek z Centrum Monitorowania Rynku.

Jak wskazała, lato to czas, kiedy przygotowuje się przetwory, więc w tym czasie sprzedaż cukru zawsze jest wyższa niż w pozostałych miesiącach (średnio o 20-30 proc.).

- Tegoroczny lipiec był jednak wyjątkowy – ilość sprzedanego cukru była o 83 proc. wyższa niż rok wcześniej i ponad dwa razy wyższa niż w czerwcu 2022 r. - zauważyła.

Ceny cukru sprawiły, że wydaliśmy trzy razy więcej 

Przedstawicielka CMR dodała, że wzrost cen przyczynił się do znacznego wzrostu wartości sprzedaży cukru.

- W lipcu 2022 r. klienci sklepów małoformatowych wydali na ten produkt ponad 73 mln zł, czyli przeszło trzykrotnie więcej niż rok wcześniej - zaznaczyła.

Według ekspertów Centrum Monitorowania Rynku nieco większe niż zwykle zainteresowanie cukrem można było zaobserwować już w pierwszych tygodniach lipca, szczyt cukrowej paniki miał jednak miejsce w trzecim tygodniu miesiąca.

- Sprzedaż była wówczas trzy razy wyższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Klienci nie tylko przychodzili wówczas częściej po cukier (w przeciętnym sklepie małoformatowym w szczycie paniki liczba transakcji była dwa razy wyższa niż na początku lipca czy rok wcześniej), ale też kupowali jednorazowo znacznie więcej opakowań - wskazała Wilgatek.

Przychodzili tylko po cukier

Dodała, że na co ósmym paragonie pojawiało się 10 lub więcej kilogramów cukru. Przybyło też klientów, którzy przychodzili do sklepu tylko po cukier. Według CMR w szczycie paniki cukrowej co czwarta osoba kupująca cukier nie sięgała po żadne inne produkty.

Centrum Monitorowania Rynku jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w analizach danych transakcyjnych pozyskiwanych drogą elektroniczną z kas fiskalnych zainstalowanych w sklepach spożywczych.

PARADA WOLNOŚCI Łódź 2022