Poza zajęciami teoretycznymi, uczestnicy projektu mają do wykonania zadania praktyczne z czterech różnych dziedzin. Pierwszym blokiem tematycznym była energia odnawialna. W ramach tej części uczniowie pod okiem nauczycieli wykonali wytwarzający energię elektryczną wiatrak. O następnych etapach programu mówi nauczycielka w Publicznej Szkole Podstawowej w Mniszku Justyna Adamczyk:
Kolejnymi są ekologia, transport oraz technologie przyszłości. Uczniowie podczas zajęć będą poznawać kolejnych czterech naukowców. Wiadomo, że w związku z zaistniałą sytuacją musimy pracować zdalnie i oczywiście w przypadku zajęć stacjonarnych byłoby łatwiej, ale cały ten program jest dostosowany do tej sytuacji nauczania zdalnego.
Szkoła w Mniszku przystąpiła do konkursu drugi rok z rzędu. Podczas poprzedniej edycji placówce udało się zdobyć nagrodę pieniężną, która pozwoliła opłacić uczniom wyjazd do Warszawy, w tym m.in. do Centrum Nauki Kopernik.