Strefa tempo 30, droga jednokierunkowa w stronę centrum i zieleń na Placu Grzegórzeckim

i

Autor: Zarząd Zieleni Miejskiej Jedna z porpozycji przyszłego wyglądu Placu Grzegórzeckiego.

Strefa tempo 30, droga jednokierunkowa w stronę centrum i zieleń na Placu Grzegórzeckim

2021-05-19 14:39

Siedem różnych koncepcji, ale wszystkie mają na celu poprawę bezpieczeństwa drogowego i oddanie przestrzeni mieszkańcom. Urząd Miasta Krakowa przygotował szczegółowe propozycje przebudowy Placu Grzegórzeckiego, a więc obszaru od Hali Targowej do zabytkowego wiaduktu kolejowego nad ulicą Grzegórzecką. Zadowoleni mają być przede wszystkim piesi oraz rowerzyści.

Znamy szczegółowe plany przebudowy Placu Grzegórzeckiego w Krakowie. Zarząd Transportu Publicznego wspólnie z Zarządem Zieleni Miejskiej przygotowali aż siedem koncepcji układu drogowego przy zabytkowym wiadukcie kolejowym. Wszystkie mają kilka wspólnych cech, na przykład nowe nasadzenia drzew i krzewów oraz wydłużenie drogi rowerowej będącej na ulicy Dietla do Grzegórzeckiej.

Również w niektórych koncepcjach znajdują się przejścia wyniesione, w niektórych jest strefa tempo 30. Dodatkową tutaj dla wszystkich zmianą jest zachowanie jak największej liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców oraz dla taxi czy dostaw - mówi Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.

Okoliczni mieszkańcy chcą więcej zieleni, ale nie podoba im się pomysł przekształcenia Grzegórzeckiej w drogę jednokierunkową skierowaną w stronę skrzyżowania z Wielopolem.

Przede wszystkim tu jest centrum i ludzie się przemieszczają. Takie rozwiązanie jest bez sensu - mówi jedna mieszkanka - za drogą rowerową jestem jak najbardziej, bo też na rowerze jeżdżę, ale jednak dla mieszkańców to będzie utrudnienie. Będą straszne korki - dodaje inna.

Rozmowy na temat wyboru ostatecznej koncepcji z proponowanych siedmiu rozpoczną się po zakończeniu trwającego obecnie audytu rowerowego. Ten ma potrwać do końca maja.

Wszelkie dyskusje na temat przyszłego kształtu Placu są obecnie pod sporym znakiem zapytania, bo żadne prace nie mogą ruszyć póki nie skończy się modernizacja linii kolejowej oraz budowa przystanku PKP Kraków Grzegórzki. Inwestycja stoi ze względu na brak kompromisu pomiędzy kolejarzami a urzędem konserwatorskim w sprawie sposobu modernizacji wiaduktu nad ulicą Grzegórzecką.

Szczegóły siedmiu miejskich koncpecji Placu Grzegórzeckiego poznał Kuba Paduch:
Wiadukt do wyburzenia

Jaki sport powinieneś zacząć uprawiać wiosną?

Pytanie 1 z 7
W wolnym czasie lubisz...