Zimny Lech - billboard

i

Autor: Jacek Kozioł

Radni mają wątpliwości w sprawie uchwały krajobrazowej

2020-01-23 10:00

Na uchwałę krajobrazową będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. Radni zadecydowali, że chcą mieć więcej czasu na przeanalizowanie nowych zasad stawiania tablic reklamowych i skierowali projekt do drugiego czytania.

Przepisy były przygotowywane przez urzędników prawie pięć lat.

- Nie chcieliśmy pochopnie głosować zgłoszonych poprawek. To jest po pierwsze, a po drugie chcieliśmy mieć czas na korekty. Dyskusja jest burzliwa, wiele wątków jest podejmowanych, a my musimy podjąć decyzję w sposób odpowiedzialny. A ponieważ prace tyle już trwają, to wydaje się to najlepszym wyjściem - tłumaczy radny Włodzimierz Pietrus.

Według obliczeń urzędników nowe przepisy sprawią, że około 70% obecnych w mieście reklam stanie się niezgodna z prawem. Krakowska uchwała krajobrazowa zakłada, że reklamy mogą się pojawiać jedynie na dokładnie określonych nośnikach. 

- Reklamy na obiektach budowlanych będą mogły się znajdować wyłącznie na elewacji frontowej parteru. W przypadku nośników wolno stojących mamy zamknięty katalog możliwości. Są to między innymi słupy plakatowo-reklamowe, panele reklamowe i billboardy o określonych wymiarach - mówi Grzegorz Janyga z Wydziału Planowania Przestrzennego UMK.

Głosowanie w sprawie uchwały odbędzie się pod koniec lutego. Możliwe jednak, że złożone poprawki spowodują konieczność ponownego wyłożenia projektu do wglądu. A to może wydłużyć przyjęcie uchwały o kilka miesięcy.

W Krakowie po raz pierwszy odbyły się Igrzyska Wspinaczkowe dla osób z niepełnosprawnością [WIDEO]