Quiosque

i

Autor: pl.freepik.com Quiosque

Zakupy

Polska marka odzieżowa z ponad 30-letnią tradycją ma trudności finansowe. Co z jej sklepami?

2023-05-16 20:59

QUIOSQUE - choć nazwa tej polskiej marki odzieżowej brzmi, jakby była to firma francuska, pochodzi ona z Bydgoszczy. "Kiosk", bo tak należy czytać nazwę "Quiosque" wiedzie prym, jeśli chodzi o nasz rodzimy segment odzieżowy. Marka znalazła się jednak w tarapatach ze względu na spadek przychodów. Czy ponad sto sklepów z ubraniami dla kobiet zniknie z galerii handlowych?

QUIOSQUE, czyli Kiosk poddany testowi na utratę wartości

QUIOSQUE to marka odzieżowa, która oferuje ubrania dla kobiet - zarówno te wizytowe, jak i casualowe. Można tam kupić między innymi sukienki na wesele czy komunię, ale też kurtki wiosenne, dobrej jakości jeansy czy akcesoria, takie jak torebki czy apaszki. Sklepy z odzieżą damską QUIOSQUE znaleźć można w większości galerii w Polsce. Sama firma wywodzi się z Bydgoszczy i ma ponad 30-letnią tradycję. Pierwszy sklep otwarto w 1992 roku w Bydgoszczy na ul. Długiej, a kolejny w Łodzi na ul. Piotrkowskiej. Potem marka rozpoczęła przygodę z franczyzą. Wyróżnikiem dla marki i powodem do domu jest to, że aż 65% produktów QUIOSQUE jest produkowana w Polsce. Ostatnio dochodzą słuchy, że marka jest w kryzysie, co więcej "Kiosk" poddany testowi na utratę wartości. O co chodzi?

QUIOSQUE jest w kryzysie. Jakie kłopoty ma znana, polska marka odzieżowa?

Najpierw pandemia Covid-19, potem ogólnoświatowy kryzys na rynku, a w końcu inflacja (która przełożyła się też na wzrost cen materiałów, tkanin, ale także usług czy magazynowania) i kolejny kryzys na rynku będący pokłosiem wojny w Ukrainie po rosyjskiej napaści - to wszystko składa się na to, że coraz więcej marek (i to nie tylko małych, ale także tych, które można zaliczyć do handlowych gigantów) jest w finansowych tarapatach i bliska jest upadłości. Portal dlahandlu.pl poinformował, że taka sytuacja dotyczy również QUIOSQUE. Jak napisano, "już w 2021 roku główny udziałowiec Dlako Sp. z o.o. posiadający markę odzieżową Quiosque (...) podpisał umowę przejęcia 90 proc. udziałów spółki przez Grupę Kapitałową Immobile S.A.". W raporcie za 2022 rok, który opublikowała spółka Immobile można przeczytać o teście, jaki przeszła marka QUIOSQUE.

- Ze względu na zidentyfikowane przesłanki utraty wartości dla segmentu odzieżowego, z uwagi na osiągnięcie przychodów niższych niż planowane oraz niepewną sytuację rynkową w związku z wojna na Ukrainie oraz wysoką inflacją, znak towarowy Quiosque, a także cały segment odzieżowy został poddany testowi na utratę wartości na dzień 31 grudnia 2022 roku. W wyniku tego testu został zwiększony odpis na kwotę 9 154 tys. zł co w sumie daje odpis ujęty na ten segment w 2022 roku w kwocie 10 383 tys. zł - napisano w raporcie.

Co dalej z marką i sklepami QUIOSQUE? Czas pokaże, bowiem pod koniec maja odbędzie się walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki, na którym na pewno ten temat będzie poruszany. Na razie jednak fanki ubrań QUIOSQUE nie powinny mieć powodów do obaw.

Kultowe polskie marki, które przetrwały dziesięciolecia [GALERIA]

Bo kod był zły. 39-latek uszkodził paczkomat, bo nie mógł wysłać paczki