NOWE odcinkowe pomiary prędkości na autostradach. Kierowcy - w TYCH miejscach noga z gazu! [LISTA MIEJSC]

i

Autor: WOJCIECH STROZYK/REPORTER NOWE odcinkowe pomiary prędkości na autostradach. Kierowcy - w TYCH miejscach noga z gazu! [LISTA MIEJSC]

NOWE odcinkowe pomiary prędkości na autostradach. Kierowcy - w TYCH miejscach noga z gazu! [LISTA MIEJSC]

2022-04-07 11:31

Nowe odcinkowe pomiary prędkości na polskich. Co ważne, niektóre z nich pojawią się też na autostradach. Główny Inspektorat Transportu Drogowego opublikował listę. W których miejscach trzeba będzie ściągnąć nogę z gazu?

NOWE odcinkowe pomiary prędkości na autostradach

Rzeczniczka GITD poinformowała, że wykonawca został wybrany w procedurze przetargowej. "Urządzenia, które pojawią się na drogach, to Unicam VELOCITY3. Posiadają zatwierdzenie typu, a ich funkcjonalności są wystarczające, aby prowadzić skuteczne kontrole" - zapewniła Monika Niżniak.

Zgodnie z wymogami CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym), urządzenia mają możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu niezależnie od tego, po którym pasie porusza się pojazd. Umożliwiają identyfikację pojazdu, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Są dostosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych - tłumaczyła.

Wskazała, że systemy zostaną zamontowane w 39 lokalizacjach, wytypowanych na podstawie analizy poziomu bezpieczeństwa wszystkich dróg publicznych w Polsce.

Lepi pierogi dla łodzian, żeby nakarmić ukraińskie wojsko

Odcinkowe pomiary prędkości. Gdzie się będą znajdować?

Lista podstawowa obejmuje odcinki dróg w 13 województwach. Na liście znalazły się wybrane odcinki dróg autostrad A1, A2 oraz A4 oraz innych dróg krajowych, m.in. odcinki dróg ekspresowych S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i 1 droga gminna. To ok. 200 km nowych odcinków dróg, które zostaną objęte kontrolami - wyliczyła. - W ciągu najbliższych dni zostanie podpisana umowa z wykonawcą – firmą Sprint S.A., która będzie miała 70 tygodni na dostawę i montaż urządzeń. Wykonawca będzie musiał przeprowadzić oględziny lokalizacji pod kątem możliwości technicznych zainstalowania urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP) - podkreśliła.

Zaznaczyła, że jeśli montaż urządzeń w którejś lokalizacji z listy podstawowej nie będzie możliwy, wykorzystana zostanie lokalizacja z listy rezerwowej.

Wykonawca po uzyskaniu wszystkich zezwoleń i ustaleniach z zarządcami dróg, będzie mógł rozpocząć prace. Będzie musiał doprowadzić przyłącza energetyczne, posadowić bramownice i zamontować kamery. Odcinki przejdą następnie wzorcowanie i legalizację - podała. - Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami. A z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg. Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku klasycznych fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja - dodała.

Projekt rozbudowy realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.