Wykonawcą przebudowy krakowskiego obiektu jest Przedsiębiorstwo Budowlane DOMBUD z Katowic, z którym PKP Intercity podpisało umowę wartą blisko 44,8 mln złotych. Stacja będzie miała charakter techniczny. Pociągi będą na niej przygotowywane do przewozu pasażerów z zachowaniem jak najlepszych standardów.
- Będą tutaj budowane warsztaty oraz nowoczesne urządzenia. Umieścimy tu maszynę do sprężonego powietrza, oraz urządzenie do zasilania. W wagonie combo pojawią się niedługo maszyny vendingowe, dzięki którym pasażerowie wsiadający w Krakowie, będą mogli się napić dobrej kawy lub herbaty. Przebudowa tej stacji jest bardzo potrzebna. Będziemy tutaj też przygotowywać składy, aby pociągi mogły kursować w jak najlepszym komforcie - wymienia Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity.
Prace zostaną przeprowadzone w trzech etapach. Pierwszy polega na przebudowie sieci sprężonego powietrza i instalacji wodnej oraz na budowie stacjonarnej maszyny do czyszczenia wagonów. Pozostałe dwa obejmują przebudowę sieci i urządzeń grzewczych, a także kwestie zasilania i oświetlenia sieci trakcyjnej czy budowę warsztatów lub magazynów do obsługi wagonów. Pociągi mają być zadbane i spełniać najwyższe standardy, gdyż właśnie tego oczekują pasażerowie.
- Pociągi będą czyszczone nie tylko wewnątrz przy użyciu nowoczesnego sprzętu, ale także na zewnątrz będą doprowadzane do stanu swojej świetności. Myślę, że nowoczesne urządzenia, które zostaną zainstalowane tutaj i w pozostałych szesnastu takich przedsięwzięciach będą dobrze służyły kolei - mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.
Przebudowa bocznicy Kraków Główny Zachód to część programu "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji". Do 2030 roku PKP wyda na unowocześnianie zapleczy technicznych w całej Polsce prawie 2,6 mld złotych.
Polecany artykuł: