Koniec marzeń o metrze w Krakowie? Prezydent zdradza szczegóły koncepcji

2021-05-14 16:25
Tramwaj
Autor: MPK Kraków

Jacek Majchrowski powiedział że zapoznał się koncepcją rozwoju bezkolizyjnego transportu. Wynika z niego, że budowa podziemnej kolejki jest nieopłacalna Nie ma też wystarczającej liczby pasażerskich, która pozwoliłaby na jej utrzymanie.

Dokument wskazuje, że optymalnym rozwiązaniem jest budowa tak zwanego pre-metra, to znaczy skierowanie części linii tramwajowych do podziemnych tuneli. 

Koniec marzeń o metrze w Krakowie? Posłuchaj materiału Kuby Kusego:

W najbliższym czasie koncepcja będzie ogłoszona, ja ją widziałem, tam jeszcze są pewne drobiazgi do dopięcia. Wygląda na to, że jest koncepcja szynowego rozwiązania w postaci pre-metra czyli cześciowo pod, a częściowo nad ziemią. Normalne metro się nie opłaca, poza tym, muszą być odpowiednie przepływy ludności, a takich w Krakowie nie ma - stwierdził prezydent Jacek Majchrowski.

Prof. Andrzej Szarata, Dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej twierdzi, że jeżeli budowa „ciężkiego” metra jest nieopłacalna, to miasto nie powinno w nią brnąć.

Metro jest bardzo dobrym środkiem transportu, ale jeżeli można osiągnąć ten sam efekt znacznie niższymi nakładami finansowymi, to jestem z tym drugim rozwiązaniem. Możemy budować metro na staropolskiej zasadzie "zastaw się, a postaw się" jest bez sensu, bo do niczego nie prowadzi - mówi. 

W 2014 roku w referendum ponad połowa mieszkańców opowiedziała się za budową podziemnej kolejki. Magistrat zapowiada, że najpóźniej pod koniec maja będzie znana ostateczna wersja studium. W pierwszej kolejności zapoznają się z nim radni z komisji infrastruktury.

Ksiądz usłyszał wyrok sądu
Sonda
13 dni wolnych to wystarczająca liczba?
Nasi Partnerzy polecają
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE