Trasa Łagiewnicka

i

Autor: Materiały prasowe Trasa Łagiewnicka - jeden z głównych odcinków III obwodnicy Krakowa

Kolejny przetarg na Trasy Pychowicką i Zwierzyniecką? Tym razem się uda?

2020-05-26 16:19

Ważą się losy łączących Ruczaj z Bronowicami tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. W poniedziałek spółka Trasa Łagiewnicka ogłosiła kolejny już przetarg na koncepcję i przeprowadzenie konsultacji społecznych dla tych kluczowych dla miejskiego transportu inwestycji.

Poprzednie postępowanie zostało unieważnione, bo złożone oferty przekraczały założony budżet. 

Kontynuujemy prace związane z największym – realizowanym obecnie – projektem inwestycyjnym w Krakowie, którego celem jest odciążenie komunikacyjne centrum miasta – powiedział prezydent Jacek Majchrowski.

Krzysztof Migdał, członek zarządu Trasy Łagiewnickiej winą za unieważnienie przetargu sytuację obarcza pandemię koronawirusa. 

Oferty zostały otwarte w marcu. Część biur projektowych, które potencjalnie mogłyby składać swoje oferty nie zrobiło tego, bo w tym okresie nie pracowało. Było to zapewne jedną z przyczyn, z których oferty złożone przez podmioty uczestniczące w przetargu znacznie przekraczały możliwości finansowe miasta. Najniższa oferta oscylowała wokół 11 mln. zł - informuje. 

Miasto na koncepcję Tras, zdobycie koniecznych zgód i przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami chciało przeznaczyć 10 mln. złotych. Krzysztof Migdał podkreśla, że miasto nie zamierza zwiększać wartości przetargu.  

W naszej ocenie ta szacunkowa wycena jest rzetelna i nie powinna być przekroczona, więc pozostawiamy kwotę z poprzedniego zadania. Oczywiście będzie dobrze, jeżeli będzie niższa - mówi. 

Podkreśla, że nie zgadza się z opiniami wielu aktywistów, mówiących, że budowa tego typu arterii nie zmniejsza ruchu w mieście, a paradoksalnie zwiększa korki.

Trasy Łagiewnicka, Pychowicka i Zwierzyniecka to nie tylko samochody. Samochody są składową i to nie kluczową. Ważne, co będzie z punktu widzenia komunikacji publiczne. W ramach  Trasy Pychowickiej zrealizujemy linię tramwajową pomiędzy Salwatorem, a węzłem przy ul. Kościuszki, gdzie będzie duży parking P&R, który wraz z tramwajami będzie przechwytywał  samochodowy ruch podmiejski. Kierowcy będą mogli w ciągu kilku minut dostać się do centrum. Niewątpliwie ważnym elementem będzie poprowadzenie linii autobusowych wzdłuż całego odcinka. Ruch pomiędzy Ruczajem, Kurdwanowem, a Rondem Ofiar Katynia jest zauważalny, więc to znacznie podniesie komfort przemieszczania się - ocenia.

Nowy wykonawca będzie znany za około półtora miesiąca. Jeśli spółce uda się podpisać z nim umowę, na realizację zadania będzie miał trzy lata. Po tym czasie ogłoszony zostanie osobny przetarg na budowę arterii. 

Posłuchaj o zapaleniu cewki moczowej. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. PODCASTY Z PORADAMI.
Mieszkańcy Szczecinka ratowali małe łabędzie

Czy poznasz polskie kluby piłkarskie po herbie? Będzie trudniej niż myślisz! [QUIZ]

Pytanie 1 z 15
Na początek banał na rozgrzewkę. Do kogo należy ten herb?
Herb Legii Warszawa