Autostrada A4 będzie miała dodatkowy pas ruchu do 2030 roku

i

Autor: Kuba Paduch, Radio ESKA Plan przedstawili Wicewojewoda Ryszard Pagacz oraz dyrektor GDDKiA w Krakowie Tomasz Pałasiński.

Autostrada A4 będzie miała dodatkowy pas ruchu do 2030 roku

2021-08-10 13:29

Duże inwestycje w infrastrukturę drogową Małopolski do 2030 roku. Władze województwa przedstawiły plan wykorzystania środków finansowych z Polskiego Ładu w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Na czele inwestycji jest rozbudowa autostrady A4 o trzeci pas ruchu na odcinku od lotniska w Balicach do Tarnowa.

Ponad 31 miliardów złotych na rozbudowę małopolskich dróg w ciągu 9 lat. Małopolski Urząd Wojewódzki oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawili zarys Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Jednym z założeń jest rozbudowa autostrady A4 o dodatkowy, trzeci pas ruchu od Balic do Tarnowa.

Czekamy przede wszystkim na zatwierdzenie programu inwestycyjnego na pierwszy odcinek, czyli od Balic do węzła Kraków Południe. To jest najbardziej obciążony odcinek na autostradzie A4 tutaj wokół Krakowa. Harmonogram realizacji pozostałych odcinków będzie wynikał z analizy zarówno natężenia ruchu jak i możliwości technicznych - mówi dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński.

Najbliższe 4 lata to przede wszystkim czas na przygotowanie dokumentacji inwestycji. Sama budowa ma potrwać 5 lat, z możliwością przedłużenia czasu prac o kolejne 3.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła również przetarg na realizację 3 bezkolizyjnych skrzyżowań na Zakopiance. Konkretnie chodzi o wyłonienie wykonawcy, który opracuje dokumentację projektową przyszłych inwestycji.

W tej chwili przetarg jest ogłoszony na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe więc tutaj zaczniemy od koncepcji i propozycji projektantów rozwiązania tych niebezpiecznych miejsc. Głównie chodzi nam o likwidację przejazdów kolizyjnych. Zgodnie z naszym harmonogramem w 2025 roku inwestycja powinna być już zakończona - mówi dyrektor Pałasiński.

Zakres prac obejmuje likwidację groźnych lewoskrętów i budowę węzłów dwupoziomowych na skrzyżowaniach z drogą powiatową Głogoczów-Bęczarka-Krzywaczka, oraz budowę dwóch bezkolizyjnych skrzyżowań w centrum Głogoczowa. W planach dla tego miejsca są tez ekrany akustyczne oraz kanał technologiczny wzdłuż Zakopianki.

Drogowe plany inwestycyjne dla Małopolski poznał nasz reporter Kuba Paduch:
Negocjacje pomiędzy podwykonawcami Zakopianki a GDDKiA