Urząd Miasta Kielce

i

Autor: ToM

Zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Miasta w Kielcach

2020-03-23 10:12

W związku z pandemią koranowirusa wprowadzono zmiany w systemie obsługi interesantów Urzędu Miasta Kielce. Nowe zasady załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji będą obowiązywać od dziś do odwołania. Inaczej pracuje też Urząd Stanu Cywilnego.

Przede wszystkim Wydział Komunikacji kieleckiego ratusza będzie pracował od godz. 7.30 do 15.30.

Urzędnicy podkreślają, że jest wiele spraw, które można załatwić nie przychodząc do ratusza. I tak m.in.: zawiadomienie o nabyciu czy zbyciu pojazdu zarejestrowanego dotychczas na terenie RP można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy EPUAP, serwisu RP www.gov.pl lub pocztą tradycyjną; wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (demontaż / kradzież pojazdu) wraz z dokumentami można przesłać pocztą tradycyjną; zwrot dowodu rejestracyjnego zatrzymanego elektronicznie jest możliwy na komisariatach Policji na terenie całego kraju po ustaniu przyczyny zatrzymania; wniosek o wydanie prawa jazdy można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych – www.esp.pwpw.pl.

Z kolei na późniejszy termin można przełożyć m.in.: wymianę dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne terminy badań technicznych lub wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, zmianę adresu zamieszkania właściciela pojazdu w dowodzie rejestracyjnym, wpisanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym HAK / GAZ, o ile nie zachodzi konieczność przeprowadzenia okresowego badania technicznego pojazdu czy wydanie wtórnika karty pojazdu.

- W Wydziale Komunikacji wprowadza się obowiązek telefonicznego umówienia terminu złożenia i odbioru dokumentów - podkreśla Tomasz Porębski, rzecznik prezydenta Kielc.

Z kolei Urząd Stanu Cywilnego w Kielcach informuje, że w dalszym ciągu przez okres prewencyjny zgłoszenia urodzeń i związanych z tym sporządzeniem aktu, nadania nr PESEL oraz zameldowania noworodka będzie można zgłaszać tylko i wyłącznie za pośrednictwem platformy e-PUAP. Noworodka można zarejestrować w ciągu 21 od momentu sporządzenia karty urodzenia przez szpital.

- Wnioski o wydanie aktów stanu cywilnego można zgłaszać drogą elektroniczną i tradycyjną pocztą. W takich przypadkach nie jest wymagane osobiste stawiennictwo w USC – mówi Tomasz Porębski. - Na bieżąco odbywa się w urzędzie rejestracja zgonów, odbywają się również zaplanowane wcześniej uroczystości ślubne. W przypadku tych ostatnich zwracamy się do nowożeńców, by w miarę możliwości ograniczyli liczbę gości – dodaje.